Camping de Vechtvallei | Woeler

Inzicht in doelgroep resulteert in meer websitebezoek

  • 1.723
    Websiteklikken

  • 25.115
    Aantal keer gezien

  • 3 maanden
    Looptijd


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Camping de Vechtvallei

Met weinig advertentiebudget veel relevante mensen uit jouw doelgroep naar de website sturen, het kan! De afgelopen maanden waren het perfecte moment om het juni weekend- en weekarrangement van Camping de Vechtvallei onder de aandacht te brengen op Facebook. De opgedane kennis uit eerdere campagnes, hielp bij deze succesvolle campagne!

Camping de Vechtvallei is al klant sinds 2012. De afgelopen jaren hebben we in verschillende etappes de online doelgroep kunnen bepalen voor verschillende onderwerpen. Zo valt het Slagharen arrangement in de smaak bij vrouwen tussen de 35-44 jaar, terwijl een wat oudere doelgroep een algemeen verblijf bij Camping de Vechtvallei erg interessant vindt. Door middel van eerdere a/b-testen bij voorgaande campagnes, zijn we erachter gekomen welke doelgroep het best reageert op een bepaalde advertentie. We hebben onder andere a/b-testen uitgevoerd op leeftijd en geslacht. 

In maart zijn we begonnen om het juni weekend- en weekarrangement voor twee personen onder de aandacht te brengen door middel van een websiteklik campagne. In voorgaande campagnes hebben we met meerdere doelgroepen getest, vandaar dat we precies wisten welke doelgroep dit arrangement hoogstwaarschijnlijk interessant zou vinden: getrouwde vrouwen van 45+ met verschillende soorten interesses.

Voor de websiteklik campagne zijn er twee verschillende soorten advertenties opgezet: een enkele afbeelding en een diavoorstelling per arrangement (week/weekend). In de tekst werd veel weggegeven wat betreft de prijs en de inhoud. Voor meer informatie werd de doelgroep doorgestuurd naar de website. 


In de maand maart zijn er maar liefst 585 mensen naar de website gestuurd en de kosten per klik bedroegen maar € 0,04. De twee maanden daarna zijn er vergelijkbare resultaten behaald met een budget van € 25,00. Voor onze klanten streven we altijd naar een kosten per klik onder de € 0,25 cent, want hoe lager de kosten per klik, hoe relevanter de advertentie is voor de doelgroep. Een lagere kosten per klik betekent dat we meer klikken kunnen realiseren met het beschikbare testbudget. Een kosten per klik van € 0,04 cent is dus extreem laag!

De afgelopen maanden is het advertentiebudget efficiënt ingezet, omdat we de kosten per klik zo laag mogelijk hebben gehouden. Het jarenlange testen werpt zijn vruchten af!   

Wil jij jouw online doelgroep ook leren kennen? Bekijk dan onze diensten en zie wat wij voor je kunnen betekenen.

Wat wij voor Camping de Vechtvallei hebben gedaan

  • Eigen branche-marketeer

  • Social media strategie

  • science Created with Sketch.

    Advertising A/B testen

  • Advertising finetunen & optimaliseren

  • Social Media Advertising