Ardoer | Woeler

Meer online succes door inzicht in doelgroep

  • Basic
    Pakket

  • 10 juli - 1 augustus
    Looptijd

  • 2.522
    Websiteklikken

  • 17.379
    Aantal keer gezien

  • 125,-
    Advertentie budget


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Ardoer

Heeft jouw bedrijf meerdere doelgroepen? Door continu te A/B-testen met Facebook advertenties kun je verschillende doelgroepen steeds beter bereiken en echt leren kennen. Ardoer ging je voor en stuurt nu maandelijks honderden mensen naar de website!

Op de website van Ardoer staan alle vakantieparken vermeld die bij Ardoer aangesloten zijn. Om je als vakantiepark aan te mogen sluiten bij Ardoer, wordt gekeken naar de scores in de onafhankelijke classificatie van de ANWB en de uitkomsten van hun eigen externe digitale enquête. De website is overzichtelijk en voor iedereen is er een passende camping te vinden.

Ardoer heeft meerdere doelgroepen. Deze meerdere doelgroepen hebben we in de afgelopen maanden weten te bereiken door middel van Facebook advertenties. Ons doel is om gezinnen en 50-plussers naar de website te sturen om ze te laten kennismaken met de verschillende campings. In de afgelopen maanden hebben we daarom meerdere campagnes gericht op websiteklikken gedraaid.

Doelgroep 1. 50-plussers
Een van de doelgroepen die Ardoer graag wil bereiken zijn de 50-plussers. Deze groep mensen zijn met (vervroegd) pensioen, hebben minder verplichtingen en gaan graag op vakantie buiten het seizoen om. Deze doelgroep wilden we graag een advertentie laten zien met de mogelijkheden voor een vakantie. We hebben verschillende advertenties opgezet en deze laten zien aan mensen vanaf 50 jaar. De kosten per klik lagen met deze advertenties op € 0,18.

Na een aantal keer testen bleek vooral dat mensen boven de 55+ goed klikten op de call-to-action knop van de advertentie. Om de kosten per klik naar beneden te krijgen hebben we de doelgroep aangepast van de leeftijd 50+ naar 55+. We hebben opnieuw getest tussen meerdere advertentievormen zoals een diavoorstelling en een enkele afbeelding. De doelgroep reageerde het best op de advertentie met de enkele afbeelding, met daarin een pakkende tekst. Met deze advertentie hebben we vervolgens verder getest in de 55+ doelgroep met verschil in teksten. Dit heeft geresulteerd in goede resultaten. De kosten per klik voor de 55-plussers lagen in de maand juni op € 0,05. Met een budget van € 125,- hebben we daarmee maar liefst 2.522 mensen naar de website gestuurd en 17.379 mensen bereikt!  


Doelgroep 2. gezinnen
Een andere belangrijke doelgroep van Ardoer zijn de gezinnen met kinderen. We zijn begonnen met adverteren voor mannen en vrouwen tussen de 25 en 49 jaar. We hebben ons gericht op personen die ouders zijn van pasgeborenen, peuters, kleuters, schoolgaande kinderen en pre-tieners. De kosten per klik bleken in het begin erg hoog uit te vallen, namelijk € 0,34. 


We besloten om de leeftijden op te splitsen in 25-34 jaar en 35-45 jaar en alleen op vrouwen te focussen aangezien zij het meeste klikten op de advertentie. De kosten per klik bleven hoog: de doelgroep 25-34 jaar had een kosten per klik van € 0,30 en de doelgroep 35-45 jaar had een kosten per klik van € 0,36. Vervolgens besloten we de boodschap in de advertenties nog specifieker te laten aansluiten op de doelgroepen. Bij de doelgroep 25-34 jaar hebben we de advertenties gericht op vrouwen met jonge kinderen. Met tekst en beeld hebben we hierop ingespeeld. Hetzelfde hebben we gedaan bij de doelgroep 35-45 jaar, maar dan gericht op vrouwen met oudere kinderen. De vrouwen in de leeftijd 25-34 jaar zijn in de maand juni gezakt naar een kosten per klik van € 0,18, waarbij we met een budget van € 125,- maar liefst 732 mensen naar de website hebben toegestuurd en 17.350 mensen hebben bereikt. De vrouwen in de leeftijdcategorie 35-45 jaar zijn in de maand juni gezakt naar een kosten per klik van € 0,13, waarbij we met een budget van € 125,- maar liefst 982 mensen naar de website hebben gestuurd en 16.171 mensen hebben bereikt. Een mooi resultaat!


Het is belangrijk om de doelgroep aan te spreken met de juiste beelden en tone of voice, omdat je zult zien dat de resultaten hierdoor verbeteren. 

Wil jij jouw online doelgroep leren kennen en profiteren van online succes? Vraag dan een adviesrapport op maat aan of neem contact met ons op.

Wat wij voor Ardoer hebben gedaan

  • Eigen branche-marketeer

  • Social Media Advertising budget

  • Social media strategie

  • science Created with Sketch.

    Advertising A/B testen

  • Social Campaign