Wooden Made | Woeler

Twee keer zoveel aankopen door retargeting!

  • € 2,59
    CPO

  • 2 weken
    Looptijd

  • 9.156
    Aantal keer gezien

  • 287
    Websiteklikken


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Wooden Made

Wanneer het jouw seizoen is, wil je ook scoren met jouw product of dienst. Wooden Made verkoopt handgemaakte houten zonnebrillen met unieke karakteristieke houtnerven. We begonnen met een laag advertentiebudget en zijn door middel van a/b-testen de doelgroep uit gaan testen. Door de juiste advertentiecampagne op te zetten, gebruik te maken van retargeting en een budgetverhoging heeft dit in mei, in slechts twee weken tijd, tot een substantiële stijging in het aantal directe aankopen vanuit Facebook geleid!

Je kunt met a/b-testen verschillende versies, doelgroepen of plaatsingen testen om te kijken wat het beste werkt en wat je in toekomstige campagnes moet verbeteren. De eerste campagne voor Wooden Made hebben we gericht op websiteklikken om zo de doelgroep te bepalen. Daarin zagen we dat met name mannen goed reageerden op de advertenties. Vervolgens zijn we conversiecampagnes gaan draaien waarin ook met name de mannen diegene waren die tot aankoop over gingen. 

De klant heeft sinds de start van de samenwerking met Woeler de Facebook pixel geïnstalleerd waardoor we optimale resultaten en inzichten uit de campagnes kunnen halen. Het mooie van de pixel is dat je ook kunt starten met retargeting. Retargeting is een effectieve manier om eerdere bezoekers van jouw website te benaderen. Zo hebben wij bij Wooden Made in de campagnes de websitebezoekers opnieuw benaderd plus een vergelijkbare doelgroep van de websitebezoekers gemaakt. Bovendien hebben we met behulp van een aanvullende pixelcode de advertentie gericht op mensen die een product in hun winkelmandje hebben gezet, maar nog niet hebben afgerekend. 

En, dit loont! Je bereikt logischerwijs minder mensen, maar deze mensen zijn al bekend met je merk en zullen eerder tot aankoop overgaan. In iedere retargeting campagne kwamen er twee keer zoveel aankopen binnen, vergeleken met eerdere campagnes gericht op een open doelgroep die voor het eerst kennis maakt met je merk. Het Hemelvaartweekend beloofde mooi weer te worden. In overleg met de klant hebben we daarom de advertentie weer enkele dagen aangezet waardoor er gelijk aankopen gemeten werden. De kosten per aankoop lagen op € 2,59 wat een super resultaat is. Het mag nu echt zomer worden!


Kortom; adverteer met de juiste advertentie, in de juiste periode, wees niet bang om extra budget in te zetten en ga retargeten! 

Wil je ook je meer resultaat uit je websitebezoekers halen met behulp van retargeting? Neem dan gerust contact met ons op of vraag een quickscan aan! 

Wat wij voor Wooden Made hebben gedaan

  • Facebook retargeting

  • Eigen branche-marketeer

  • science Created with Sketch.

    Advertising A/B testen

  • Social media strategie

  • Social Media Advertising