Golden Tulip Benelux campagne | Woeler

Succesvolle leadcampagne voor last-minutes en weekendjes weg

  • 0,87
    Cost per lead

  • 8 juli - 9 augustus
    Looptijd

  • Pro
    Pakket

  • 224
    Nieuwsbrief aanmeldingen


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Roger Kruft

Head of Marketing Louvre Hotels Group Benelux

"Sinds 2014 verzorgt Woeler onze social media marketing naar volle tevredenheid. Dit resulteert iedere maand in een stevige toename in fans, bereik, nieuwe leads en bezoekers."

Uitbreiding mailbestand Golden Tulip Benelux

Naast alle geplande zomervakanties zijn er altijd mensen die graag een last-minute boeken of er liever weekendje(s) tussenuit gaan. Voor de recreatiebranche is dit dus dé periode om hierop in te spelen!

224 leads and still counting..!

Facebook advertising biedt de mogelijkheid om jouw boodschap te laten zien aan de juiste doelgroep. D.m.v. mooie beelden en een aansporende tekst is het vakantiegevoel zo opgewekt! Hoe kun je dit nu nóg aantrekkelijker maken dan door het delen van jouw mooiste aanbiedingen? 

Golden Tulip of Tulip Inn hotels, wie kent ze niet? 

Al vanaf 2014 werken wij fijn samen met Golden Tulip Benelux. In het begin was het vooral belangrijk om aan te sturen op naamsbekendheid, bereik en het creëren van een geïnteresseerde Community op de Facebook pagina. Eenmaal in het bezit van een loyale fan-base, kunnen we ons iedere keer op een ander onderdeel gaan richten. Naast het behalen van jouw doelen, mag je de wens van de fan natuurlijk niet uit het oog verliezen! Zorg ervoor dat de fans het leuk blijven vinden om jouw pagina te  volgen en zich betrokken voelen bij het bedrijf. Zodoende hebben we ons dit keer gericht op het uitbouwen van het klantenbestand d.m.v. een lead-advertentie campagne. 

Ins & outs lead-advertentie campagne

Hierbij kun je behalve het bereiken van je fans ook mensen uit de doelgroep bereiken. O.b.v. de vele eerdere advertenties die we gedraaid hebben (waarbij we diverse doelstellingen hebben aangepakt), weten we al welke doelgroep we moeten bereiken. Toch kan het bij iedere andere vorm van adverteren weer anders uitpakken. Misschien dat iemand niet direct naar de website klikt om daar even rond te neuzen, maar wil dezelfde persoon wel graag met een simpele klik zijn/haar mailadres achterlaten om zo op de hoogte te blijven van de mooiste aanbiedingen! Het is dus erg belangrijk dat je A/B testen blijft uitvoeren. We hebben de advertenties daarom ook op 4 verschillende doelgroepen gericht waarbij we niet alleen mannen en vrouwen van elkaar scheiden, maar ook de leeftijd opsplitsen. Op deze manier kunnen we het gedrag van de groepen goed opmerken en gemakkelijk de ‘niet relevante’ groepen uitschakelen. Naast het onderzoeken van de juiste doelgroep is het ook belangrijk te achterhalen waar zij nou precies door aangesproken worden. Binnen een advertentieset is het daarom ook erg belangrijk om A/B testen uit te blijven voeren wat beeld, tekst en advertentievorm betreft. Per set hebben we dan ook 2 diavoorstellingen opgezet om een mooie sfeer van het hotel weer te geven. Dezelfde sfeer hebben we d.m.v. 2 advertenties met een visual van dezelfde beelden weergeven. Als laatst nog 2 advertenties met beide een mooie foto van een hotelkamer. Alle advertenties bevatten dezelfde tekst. ‘Wat is dan de A/B test in dit verhaal?’ Ons doel is om geïnteresseerden te bereiken die overgaan tot het achterlaten van hun mailadres. Om deze aanzet tot actie te stimuleren, was voor ons het testen van de button heel interessant. Worden mensen juist getriggerd tot deze actie door de button ‘Registreren’ of de button ‘Meer informatie?’ 

Resultaten voor Golden Tulip Benelux

Momenteel zijn er 76 leads binnengekomen d.m.v. advertenties met de ‘Meer informatie’ button en maar liefst 148 op de advertenties met de ‘Registreren’ button. Met deze test hebben we dus duidelijk verschil kunnen maken! 

Bij de groep vrouwen van 44-65+ kwamen de gemiddelde kosten uit op slechts € 0,60 per lead en bij de groep mannen van dezelfde leeftijd was dit € 0,89! Bij de groep mannen van 18-44 jaar kwamen de gemiddelde kosten uit op gemiddeld € 4,26 per lead, dus was de keus zo gemaakt om deze set uit te schakelen en het overige budget in te zetten op de 2 succesvolle doelgroepen. De gemiddelde kosten per lead bij de groep vrouwen van 18-44 bedroegen € 1,72 per stuk.

Het is natuurlijk erg aantrekkelijk om alleen met de 2 succesvolste groepen verder te gaan. Doordat vrouwen vaak goed bereikt worden, hebben we ervoor gekozen om ook hen te blijven bereiken. Je kunt je wel voorstellen wanneer er daadwerkelijk boekingen uit deze lage kosten voortkomen, hoe waardevol een campagne als deze is!

Wat wij voor Golden Tulip Benelux hebben gedaan

  • Facebook: content & advertising

  • science Created with Sketch.

    Advertising A/B testen