Trending Topic

OHRA

"Bij reizen denkt iedereen aan leuke dingen. Maar reizen kent ook risico’s. Met een reisverzekering van OHRA gaat u altijd goed verzekerd op reis". Deze boodschap moest volgens OHRA ook eens goed op Twitter worden gecommuniceerd. Daarom besloten zij in juli 2012 met Woeler in zee te gaan om hun reisverzekeringen eens goed onder de aandacht te brengen. Eindresultaat: de gehele dag trending topic in Nederland.

Het doel van de Dag actie was duidelijk. OHRA zorgt ervoor dat je onbezorgd op reis kan. Maar hoe communiceer je dit nou op een leuke en effectieve wijze in Twitterland? Een tweet bestaat uit 140 tekens waardoor je dus goed moet nadenken over de invulling van je bericht. Woeler en OHRA gingen om tafel en bedachten een strategie die hun boodschap als een olievlek zou gaan verspreiden. Voor de actie werd een onmisbaar reis-item ingezet, namelijk: een digitale camera. Wie mee deed kon op deze manier een camera winnen waar de hele vakantie mee kon worden vastgelegd.

Om de meeste interactie te creëren werden er een aantal cruciale handelingen verreist om mee te doen:

  1. Het account van OHRA volgen
  2. Het bericht delen (RT)
  3. De vraag beantwoorden die werd gesteld (@Waarnaartoe wil jij op reis?)
  4. #Ikwilopreis gebruiken in het antwoord

De actie werd gelanceerd in het promotiekanaal van Woeler, @Waarnaartoe. Deze duizenden volgers brachten de actie al snel op gang en #Ikwilopreis werd ook fanatiek gebruikt. Zelfs zo fanatiek dat de actie binnen een uur trending topic werd in Nederland en ook tot 21:00 bleef.

Trending topic
De 'talk of the town' worden is niet eenvoudig. Een hashtag wordt namelijk pas trending wanneer er door veel verschillende mensen over hetzelfde onderwerp wordt gepraat. Ook moet je er voor zorgen dat jouw hashtag niet vaker wordt gebruikt. Verder is het natuurlijk van belang om een grote groep te mobiliseren die de boel op gang kunnen krijgen.

De actie resulteerde binnen een dag in 346 nieuwe OHRA volgers en van 09:00 tot 21:00 nationale aandacht voor de reisverzekeringen van OHRA. 

Wat wij voor OHRA hebben gedaan

  • Contentpakket Facebook

  • Social Campaign

  • Social media strategie