Ridecars | Woeler

Meer omzet dankzij social succes!

Het succes van Ridecars

De elektrische kinderauto’s van RideCars waren al hot bij het Rotterdamse publiek en dankzij de samenwerking met Woeler zijn deze producten nu ook populair bij de rest van Nederland. Eens te meer het bewijs dat een grote online community veel waarde heeft voor een bedrijf.

Doelstellingen 

RideCars wil niet alleen een coole showroom hebben, maar ook een grote online community. Met het succes van de Facebookpagina bereikt RideCars een grote groep Nederlandse fans en blijft de naamsbekendheid ook maar toenemen. Zo kan RideCars steeds meer klanten verwelkomen in de showroom en in de webshop. Doordat Woeler de Facebookpagina beheert kan het team van RideCars zich volledig focussen op de toenemende verkoopdrukte.

Afwisselende content

Dankzij het grote Woeler bereik spreekt RideCars een grote groep mensen aan. De Facebookpagina wordt gezien als een leuk en interactief platform voor families met jonge kinderen. Door een goede mix van afwisselende content en leuke acties bestaat de community al uit 23.000 fans, een aantal dat maar blijft groeien. Met de fanbase die uit vaders en moeders en opa’s en oma’s bestaat spreekt RideCars precies de juiste doelgroep aan.

De vele video’s en foto’s van kinderen van klanten in een RideCar blijken erg succesvol en maken de pagina levendig. Foto’s van kleine kinderen zijn natuurlijk altijd leuk en het is helemaal mooi als je als bedrijf zo ook nog eens je producten kan laten zien. Door de vele reacties scoren deze berichten ontzettend goed. Doordat Woeler ook de webcare voor RideCars doet, wordt er gereageerd op alle leuke reacties en koopsignalen. Zo loopt RideCars geen enkele potentiële klant mis en blijven fans enthousiast hun foto’s insturen, hierdoor blijft de pagina ontzettend interactief.

Overweldigend succes 

Het grote succes van de Facebook community zorgt ervoor dat de omzet van RideCars maar blijft groeien. Dankzij de krachtige pagina brengen steeds meer mensen een bezoek aan de showroom. Het heeft er zelfs voor gezorgd dat RideCars een extra personeelslid kon aannemen. Mede dankzij de succesvolle samenwerking met Woeler verwacht RideCars de komende jaren nog een flinke groei te kunnen doormaken. Zo wil RideCars dankzij het grote bereik met Woeler nog veel meer mensen uit het hele land bereiken, zodat een RideCar in heel Nederland een begrip voor elektrische kinderauto’s wordt. 

Net als Ridecars ook succesvol worden op social media? Bekijk dan onze social media strategy dienst en vraag een gratis quickscan aan!

Benieuwd wie alle successen voor onze klanten realiseren? Maak kennis met onze Social Media Marketeers!  

Wat wij voor Ridecars hebben gedaan

  • Contentpakket Facebook

  • Community Building

  • Social Campaign

  • Rapportage

  • Social media strategie