Meer online verkoop door in te spelen op de actualiteit - Woeler

Meer online verkoop door in te spelen op de actualiteit

Meer online verkoop genereren door middel van social advertising. Welke webshop wil dit nu niet? Juist! Maar wat zijn nu goede manieren om de online verkoop een boost te geven vanuit Facebook advertising? Wij geven hieronder een aantal tips & tricks met voorbeelden die ervoor zorgen dat een webshop het maximale uit social advertising kan halen!

Inhaken op de actualiteit

Voor onze klant UrbanBozz.com spelen we graag in op de actualiteit. Hierbij kun je denken aan gebeurtenissen als Vaderdag, Valentijnsdag, Sinterklaas & Kerstmis. Wat al deze gebeurtenissen met elkaar gemeen hebben? Juist: cadeau’s! Omdat Social Advertising zich uitstekend leent voor het pushen van jouw boodschap, is dit het ideale moment om gebruik te maken van de aangewakkerde behoefte. De gemiddelde persoon is in deze tijd druk op zoek naar het vinden van fantastische cadeau’s voor familie, vrienden, geliefden, de buurvrouw, ach je begrijpt waar we naartoe willen. Door in te haken op deze behoefte, stimuleer je de online verkoop en help je de cadeau zoekenden uit de brand. Een win-win dus.

Webshop & advertenties: hand in hand

Inhaken op de actualiteit is natuurlijk leuk, maar welke producten ga je promoten en waarom juist deze? Hierin is het belangrijk dat advertenties en webshop op een lijn zitten. Dit zal namelijk een versterkend effect hebben. Voor UrbanBozz.com hebben we uitgezocht wat de gemiddelde Nederlander uitgeeft aan een cadeau voor Vaderdag. Dit bleek rond de 35 euro te zijn. Met deze informatie hebben we een aparte landingspagina aangemaakt voor Vaderdag met alle cadeautips voor jouw ouwe heer van onder de 40 euro. Deze lijn hebben we doorgetrokken op Facebook, we hebben namelijk een productverzameling aangemaakt met enkel producten van de 40 euro. Deze productverzameling hebben we vervolgens verwerkt in de advertenties zodat mensen alleen deze producten te zien krijgen. Dit resulteerde in een bovengemiddelde kwaliteitsscore van de ads, waardoor ten goede kwam aan de CPC (€0,12) en het aantal mensen die vanuit de advertentie doorklikken naar de website (4,69%).

Stimuleren door middel van het opnieuw benaderen met kortingscodes

Maar wat nu als er niet per se een gebeurtenis is om op in te haken, maar je bijvoorbeeld wel graag een nieuwe collectie wilt promoten? Dan kun je er altijd voor kiezen om een eigen evenement op te zetten op basis van een branche gerelateerde gebeurtenis. Voor UrbanBozz.com hebben we rond de periode van de Paris Fashion Week een actie opgezet om de nieuwe Peaky Blinders kleding, accessoires & tassen te promoten. De Peaky Fashion Week was geboren! We hebben ervoor gekozen om ons voor deze actie te focussen op het opnieuw benaderen van mensen die in de afgelopen 30 dagen online iets in het winkelmandje hebben gedaan, maar niet hebben afgerekend. Deze personen hebben een sterke mate van interesse getoond en zullen extra gevoelig zijn voor een kortingscode die geldig is voor een beperkte tijd.

Resultaten Peaky Fashion week:
- 32 aankopen
- 848 weergaven van de landingspagina
- CPC: € 0,12
- CTR: 5,46%
- Kosten per aankoop: € 4,69
- Looptijd: 31 dagen

Wil je meer weten over social advertising en wat dit voor jou kan betekenen? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op.