5 voordelen aan het uitbesteden van social media

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


5 voordelen aan het uitbesteden van social media

Als bedrijf loopt u tegenwoordig ver achter als u zich niet op social media profileert. Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+, als het u nu begint te duizelen is het uitbesteden van uw social media nog niet zo’n slecht idee. Als u het goed wilt doen, vergt het bijhouden van profielen op de sociale netwerken ook best wat tijd. Kostbare tijd, dus waarom zou u dan niet dat extra werk uit handen geven?



Sociale netwerken zijn niet alleen ideaal voor uw online marketing activiteiten, u kunt het inzetten voor verschillende doeleinden. Verbeter bijvoorbeeld uw klantenbinding en service door online aanwezig te zijn, geef hiermee uw klanten de kans online vragen te stellen of opmerkingen te plaatsen. Daarnaast kunt u middels social campagnes gemakkelijk uw doelgroep naar uw pagina’s trekken en met hen de conversatie starten. Denkt u dat social media voor een bepaalde sector is weggelegd? Dan zit u er naast. Of u nou een leuk vakantiepark op de Veluwe heeft of een webshop met superfoodproducten, voor elk bedrijf is er een plekje op één van de vele sociale netwerken.

Social media vergt alleen wel veel tijd, een strategie, discipline en doorzettingsvermogen. Als u eenmaal de social stap heeft gemaakt kunt u niet meer stoppen. Een social media account dat maanden zo niet jaren niet in bijgehouden schrikt de consument meer af dan dat het hen aantrekt. Heeft u wel eens overwogen uw social media dan toch maar uit te besteden maar heeft u nog een lichte twijfel? Dan geef ik u nu 5 voordelen waarom u uw social media met gerust hart uit handen kunt doen.

1. Bespaar direct tijd en daarmee geld

Wanneer u met social media aan de slag gaat, kost het hoe dan ook tijd. Soms is die tijd aanwezig, bij veel van de bedrijven niet. Het is namelijk een traject die altijd aandacht vraagt. Social media speelt, in tegenstelling tot andere mediakanalen, meer in op de actualiteit en daar moet u als bedrijf wel rekening mee houden. Het uitbesteden van social media kost uw dan wel geld, maar daar tegenover staat dat het u al direct tijd bespaard en daarmee ook geld.

2. Capaciteit

Social media is geen 9-17 media en kost uw medewerkers dan ook vrije tijd. U hoeft door de social media uit te besteden niet extra mankracht in te zetten of aan te nemen. Daarnaast wordt er wel aan uw aanwezigheid op het sociale netwerk gewerkt en kun u zich weer focussen op uw bedrijf.

3. Snelheid

U hoeft niet meer avonden te experimenten met de werking van Facebook, Twitter en Google+. U hoeft ook niet meer uw hersens te kraken over het feit waarom uw berichten niet werken. De expert haalt al deze zorgen uit handen en kan door de jarenlange ervaring veel sneller werken dan u waarschijnlijk zou doen.

4. Haal jarenlange kennis in huis

Het goed en effectief inzetten van social media vergt nu eenmaal wat ervaring. Bij het uitbesteden van de social media gaat uw eigen content manager aan de slag met onder andere Facebook, Twitter of Google+. Op basis van uw input schrijft zij leuke en aantrekkelijke content. Doordat zij dit voor meerdere bedrijven doet, weet zij precies wat wel en niet werkt bij verschillende branches. Kennis die u wellicht in een jaar zou opdoen, brengt zij direct in de praktijk.

5. Onweerstaanbare content

Uw content manager plaatst na de ontwikkeling van een passende strategie een aantal berichten per week met de juiste tone-of-voice. Creatieve en aantrekkelijke content die interactie met de fans uitlokt. Op deze manier kunt u middels social media de wens van de consument achterhalen. Welke producten doen het goed en welke juist weer minder. Daarnaast gebruiken we aantrekkelijke visuals waardoor uw bedrijfspagina er uit zal springen.

Dus besteedt u uw social media uit?

Wij, Woeler Community Builders, helpen u graag uit de social media zorgen. Gaat u met ons de uitdaging aan? Neem dan gerust contact op met een van onze social media adviseurs voor meer informatie.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >