Hoe tag ik producten uit mijn winkel in Facebook updates?

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Hoe tag ik producten uit mijn winkel in Facebook updates?

Sinds enige tijd kan je producten taggen in je Facebook updates. Door het koppelen van een Facebook shop aan jouw eigen webshop, krijg je een gehele shoppagina gekoppeld aan de bedrijfspagina. Zodra deze koppeling in orde is kan je producten taggen in updates die een foto of video bevatten. Zo kunnen jouw fans na een update gelijk terecht bij de juiste producten!



Het winkelgedeelte is een tabblad dat je aan je pagina kan toevoegen en waarmee je je producten rechtstreeks op je pagina kan weergeven en verkopen. Ideaal voor verkopers, winkels en e-commerce-adverteerders die klanten willen bereiken op Facebook. Het winkelgedeelte is gratis te gebruiken en er wordt geen percentage ingehouden van hetgeen je verdient.

Waarom een Facebook shop toevoegen?

Een Facebook shop is een gratis tweede webshop, die gemakkelijk te bereiken is via de Facebook pagina. Daarnaast kan je via de Facebook shop de interactie aangaan met je fans. Je kan immers testen welke producten goed aanslaan en aan welke producten behoefte is. De updates met producten uit de webshop kunnen gemakkelijk gedeeld worden en door het responsive karakter van Facebook ook nog eens gemakkelijk te openen op de smartphone of tablet. 

Hoe tag ik producten in Facebook berichten? 

Voordat je producten kan taggen in de Facebook updates, moet er een shop worden toegevoegd aan de Facebook bedrijfspagina. Helaas is het in Nederland nog niet mogelijk om ook daadwerkelijk via Facebook af te rekenen, maar je wordt gelijk naar de productpagina in de webshop verwezen om af te rekenen.

1. Ga naar de bedrijfspagina van jouw bedrijf en kies aan de linkerkant in het menu voor de optie ‘shoppen’. De onderstaande afbeelding opent zich op het scherm. Kies hier voor akkoord en doorgaan.


2. Maak een keuze voor een betalingsmethode. Bij voorkeur de website, want dan worden de personen die op de tags klikken hierheen gestuurd.  


3. Kies de munteenheid en klik op opslaan.


4. De Facebook shop is aangemaakt! Nu kan je producten taggen in berichten door middel van een extra icoontje bij de berichten. De producten die getagd zijn komen vervolgens in de Facebook shop te staan onder de tab shoppen.  




5. Voeg de producten toe die je wil taggen en kies hierbij voor een goede productfoto. Bij de URL voor betaalproces plaats je de directe link naar het product in de webshop van je eigen website.

6. Sla het product op. Deze is nu gekoppeld aan je bericht en komt ook automatisch in de Facebook shop te staan. Vanaf nu kun je dit product dus makkelijk taggen.


Zoals wij al eerder beschreven in onze blog over effectieve content is een bedrijfspagina bedoeld om je fans/doelgroep op een laagdrempelige manier op de hoogte te houden van wat er binnen jouw organisatie speelt. Hierbij is afwisselende content de sleutel tot succes! Ga nu dus niet in ieder bericht al jouw producten taggen, maar wissel je updates af. 

Wij gebruiken deze functie nu enige tijd voor verschillende klanten en merken dat er veel mensen zijn die doorklikken naar de website door middel van de producten die wij taggen. Je kan ook iets extra’s bieden met je Facebook shop zoals een korting of gratis verzending. Deze exclusieve Facebook acties zorgen ervoor dat jouw fans je op de voet blijven volgen! 

Wil jij ook meer halen uit jouw Facebook updates? Neem dan contact met ons op.


Geschreven door Marloes Mulders (Social Media Marketeer)

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >