Contentstrategie: van merkbeleving naar interactieve content

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Contentstrategie: van merkbeleving naar interactieve content

Het blijft interessant om te zien hoe organisaties zich profileren op Social Media. Veel bedrijven hebben de smaak te pakken gekregen en zijn hard opweg met het bouwen aan hun eigen online community. Andere bedrijven hebben nog een steuntje in de rug nodig en besteden hun social media kanalen graag uit. Maar elk goed begin op social media start bij een perfecte contentstrategie. Want hoe zet u uw merkbeleving zo goed mogelijk om naar deelbare aantrekkelijke content?



Wat is precies een contentstrategie? In de tijd van de Oude Grieken werd een contentstrategie beschreven als 'een vooropgezet plan waarin wordt vastgesteld hoe informatie met een bepaalde waarde voor een publiek kan helpen om een organisatiedoel te bereiken’. Deze definitie is ook in 2014 nog van toepassing. Het lukraak zenden van een berichten naar een voor jou nog onbekende doelgroep is niet lucratief. Het helpt om erachter te komen wie op welk moment welke informatie nodig heeft om uw doel te bereiken.

Merkbeleving

Een contentstrategie begint bij het bepalen van de merkbeleving. Welk imago wilt u overdragen in uw berichten op de social media kanalen? Elk merk wil natuurlijk opvallen tussen alle concurrenten en dat de consumenten het merk gaat herkennen. Op basis van de USP’s van uw bedrijf kan er een aantrekkelijke missie-statement, gericht op de doelgroep, worden gecreëerd. Dit zal uw leidraad zijn in het structureel ontwikkelen van waardevolle content. Het maakt het tevens makkelijker om consistent nieuwe en interessante berichten te maken voor op Facebook, Twitter en Google+.

Van strategie naar interactie

Nadat de missie-statement is opgesteld, kan er worden nagedacht over welke strategiëen u wilt gaan hanteren in de berichten. Welke strategieën zorgen wel en niet voor interactie met de doelgroep, hier gaan veel bedrijven de fout in. Te lang of te vaag, het werkt niet mee bij het creëren van interactie bij de klant. Wilt u hier meer over weten? Lees dan eens onze blog over eenvoudige beïnvloedingstechnieken. Daarnaast kunnen ook goede stukken tekst en video’s kunnen onopgemerkt blijven wanneer er geen bereik gecreëerd wordt. Denk dan niet alleen aan Facebook en Twitter maar ook aan het opkomende Google+ dat in 2014 een steeds grotere rol zal gaan spelen. Cross middels de verschillende social media kanalen uw boodschap en versterk het effect.

Waarom Woeler

Zo gaan wij ook bij Woeler te werk. We gaan eerst tijdens de intake rustig zitten met de klant voor een brainstormsessie. Welke USP’s mogen niet ontbreken in de strategie, wie vallen er binnen de doelgroep en wie zijn de concurrenten die wij voor moeten blijven? Dan bepalen we welke social media kanalen interessant zijn voor uw organisatie. Daarna krijgt u een eigen contentmedewerkster aangewezen die de hele strategie omzet in wekelijkse interactieve berichten. Een formule die alleen nog maar succes heeft gekend, waardoor we voor inmiddels 170 klanten dagelijks interactieve en aantrekkelijke berichten schrijven.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >