Facebook advertising vs. Google Adwords: de gouden combinatie

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Facebook advertising vs. Google Adwords: de gouden combinatie

Als MKB’er kun je er bijna niet meer omheen: online adverteren. Maar liefst 94% van de Nederlanders boven de 12 jaar heeft een internetverbinding, dus dit is dé manier om zoveel mogelijk mensen uit je doelgroep te bereiken. In dit blog kun je meer lezen over de twee grootste online advertentiekanalen.


Google AdWords 

Ongeveer  95% van alle internetgebruikers voert zoekopdrachten uit via Google. Als bedrijf wil je graag zo goed mogelijk vindbaar zijn op het internet en dat kan door gebruik te maken van het adverteren via Google Adwords. Met Google Adwords adverteer je op bepaalde zoekwoorden. Deze zogeheten ‘keywords’ zijn woorden die mensen invullen op Google om iets te zoeken. Als dit overeenkomt met de zoekwoorden waarop jij adverteert, wordt jouw advertentie getoond. 

Het grote voordeel van Google Adwords is dat mensen specifiek zoeken naar een bepaald product. Deze doelgroep is erg koopgericht en dit resulteert in een hoge conversie op korte termijn. 

Zo'n 89% (!) van de bezoekers die op je website terecht komt via Google Adwords, zou niet op je website terecht komen via de organische resultaten van Google. Maak je nog geen gebruik van Adwords? Dan is het dus de hoogste tijd om daarmee te starten.

Facebook advertising 

Sinds 2004 biedt Facebook de mogelijkheid om te adverteren en daar wordt vandaag de dag door veel bedrijven gebruik van gemaakt. Met 1,79 miljard actieve gebruikers per maand is Facebook verreweg het meest gebruikte sociale netwerk ter wereld. Ook in Nederland is het medium zeer populair met 6,6 miljoen dagelijkse gebruikers. Het grote voordeel van Facebook Advertising is dat je heel doelgericht kunt adverteren d.m.v. doelgroepsegmentatie. In vergelijking met andere advertentiekanalen zijn de kosten per klik bij Facebook advertising relatief laag. Kortom: het ideale medium om jouw product/dienst te promoten.

Sterke combinatie 

Waar je met Google Adwords de doelgroep aanspreekt die al op zoek zijn naar jouw dienst of product, wakker je met Facebook de latente behoefte van de doelgroep aan. Facebook (advertising) kun je voornamelijk zien als een branding tool en zal vooral op langere termijn effect hebben. Ondanks de grote verschillen of misschien juist wel dankzij de grote verschillen, is het gebruik van Facebook advertising en Google Adwords een ijzersterke combinatie. Jouw doelgroep leert je kennen via Facebook en zoekt je vervolgens via Google. Kortom, voor de ideale marketingstrategie zijn beide platforms onmisbaar! (Zie ook de infographic met meer informatie over de voordelen van beide kanalen)

Is jouw tijd kostbaar en wil je het uit handen geven aan professionals? Woeler werkt met een team van (branche)specialisten met jarenlange ervaring.
Samengevat de voordelen van Google Adwords en Facebook advertising bij Woeler: 

• Koppelen van zowel Facebook als Google campagnes (website-bezoek retargetten op Facebook en rendabele campagnes hergebruiken).
• We weten wat werkt op het ene kanaal en testen daar (doen geen dingen dubbel)
• Gratis analyse voor bestaande klanten met een proefperiode van 3 maanden 
• A/B testen met 2 kanalen in de marketing mix
• We sluiten andere en niet relevante zoekwoorden uit  
• Gratis SEO advies 
• Certificaat Google (specialisten)

Geïnteresseerd? Neem eens contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >