De impact van Social Media in de recreatiebranche

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


De impact van Social Media in de recreatiebranche

We leven in een tijd waarin iedereen zijn of haar keuzes en (leuke) ervaringen deelt met vrienden en familie op Social Media. Daar hoort het kiezen van een vakantiebestemming bijvoorbeeld ook bij. Waar ga jij deze zomer heen? Met wie ga je er heen? Hoe is het daar? Hoe was het? En ga je volgend jaar weer?



De smartphone, Ipad en laptop zijn tegenwoordig eerste levensbehoeften en worden op vakantie zeker niet vergeten. Nog even dubbel checken voor vertrek, we mogen natuurlijk niets missen!

Hoe vaak zie je bijvoorbeeld niet een foto in de tijdlijn voorbijkomen van een cocktail bij het zwembad of een status met daarin de plaatselijke temperatuur in Toscane?

We laten onze vrienden maar al te graag zien dat we aan het genieten zijn. Daarom zou Social Media voor iedere organisatie in de recreatiebranche hoog op de agenda moeten staan.

Na en tijdens de vakantie wordt in veel gevallen de foto's van jouw accommodatie en omgeving rechtstreeks op Social Media geplaatst onder het album: vakantie 2013. "Oh, oh wat hebben we genoten". Vervolgens wordt het album bekeken door vrienden en familie die hieruit natuurlijk weer inspiratie kunnen opdoen!

Ga bij jezelf maar eens na uit welke bron jij inspiratie vandaan haalt als het gaat om het kiezen van een hotel of bestemming. Aanbevelingen of meningen van vrienden en familie spelen hierbij een belangrijke rol. En wie zitten er voornamelijk in je Social Media kringen? Juist! Het is daarom belangrijk om hier rekening mee te houden en te zorgen voor een leuk eigen kanaal waar men kan 'inchecken', over u 'praten', 'taggen' of foto's van de faciliteiten en omgeving 'liken' en 'delen'. 

Digitale mond-tot-mond-reclame. Een aanbeveling van uw klant rechtsteeks naar honderden connecties!

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >