Google+? Ik zeg doen!

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Google+? Ik zeg doen!

Google+. Je leest en hoort er steeds meer over. Maar wat is het nou eigenlijk precies en waarom zou je er aan moeten beginnen? 



Ja we moeten er echt aan geloven, aldus SearchMetrics. Zij zeggen in hun onderzoek dat er vanaf 2016 meer content wordt geplust (+1), dan dat er op Facebook wordt gedeeld. Daarbuiten heeft Google+ natuurlijk een grote troef achter de hand. Zij hebben namelijk de controle over de zoekresultaten en kunnen daarom hun netwerk er prominent in naar voren laten komen. En Google zou Google niet zijn als zij ook hier geen groot succes van kunnen maken. 

Wat is (zakelijk) Google+ precies?
Google+ is een sociaal netwerk dat veel trekjes heeft van andere sociale netwerken (Facebook, Twitter, etc.) en het programma Skype, waarbij men via het internet elkaar kan bellen. Net als bij Facebook kan men bij Google+ berichten leuk vinden en delen. De knop hiervoor is de ‘+1-button’. Ook is er de mogelijkheid om mensen te ‘volgen’ en ‘gevolgd’ worden, zoals bij Twitter.

Een groot verschil is echter wel dat je vrienden in kan delen in groepen (circles/kringen). Dit is gedaan om specifieke berichten ook naar specifieke doelgroepen te verzenden. Daarnaast kan je in Google+ een ‘hangout’ starten. Dat is een chat met één of meerdere mensen. Google+ is daarmee ook een directe concurrent voor Skype.

Waarom Google+?

Als persoonlijke gebruiker is het nog niet heel interessant om Google+ te gaan gebruiken maar zakelijk gezien is het zeker aan te raden. Al zou je het alleen maar doen om hoger in de zoekresultaten te komen. Iedere +1 is met bijvoorbeeld online artikelen goud waard. 

Wil jij daarom sneller gevonden worden op het internet dan jouw concurrentie? Begin dan met Google+ en zorg voor een betere ‘rankingfactor’ binnen Google. 

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >