Herkenbare fouten op Google+

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Herkenbare fouten op Google+

Google+, een social netwerk dat veel mensen kopzorgen bezorgt. Wanneer u Facebook en Twitter gewend bent, is Google+ toch wel even wennen. Uit onderzoek blijkt dat 41% liever ver weg blijft van Google+ en 51% van de respondenten geeft dan ook aan dat ze het een ronduit verwarrend netwerk vinden. Ook al is elk begin moeilijk, het is zeker de moeite waard om u eens in Google+ te verdiepen. Maar ook te leren van uw fouten, daarom zetten wij een aantal herkenbare fouten op een rij.

 



Een inactief Google+ account

Het aanmaken van een Google+ profiel of pagina is natuurlijk zo gebeurd. Maar wanneer u daar vervolgens niets meer mee doet loopt u een hoop exposure mis. Los van het feit dat een inactief account niet wordt meegenomen in de ranking van de zoekmachines, is het ook voor de enkele bezoeker een afknapper. Men verwacht dat wanneer een organisatie een Google+ account heeft geactiveerd, zij deze ook vult met interessante informatie. Want er is tenslotte niets onaantrekkelijker dan een onopgemaakte pagina zonder berichten. Mocht u van plan zijn om een Google+ pagina op te starten, zorg er dan dus wel voor dat u genoeg tijd ervoor vrijmaakt.

Copy Paste

Wellicht heeft het u het plaatsen van content op de socials al helemaal onder de duim. Maar een enkeling doet aan linksharing. Het plakken en knippen van enkel de URL van bijvoorbeeld een blogitem in een post is misschien wel het ergste wat u kunt doen. Naast dat het onpersoonlijk overkomt, zal het niet de conversatie met uw fans uitlokken. Waarom zou iemand immers op een link klikken waar geen uitleg bij staat? Een aantrekkelijke titel van het blogitem zal wel worden getoond, maar met een extra toelichting kunt u uw fans over de streep trekken om te reageren. Start bijvoorbeeld eens met een retorische vraag, een statement of geef antwoord op de vraag, houd de tekst in de post in ieder geval wel kort en krachtig.

Vergeten webcare

Met een alsmaar groeiende community kunnen er ook op Google+ vragen binnenkomen. Momenteel ligt bij veel bedrijven de focus op de webcare van Faceook en Twitter en kan Google+ worden vergeten. Laat dat u niet gebeuren en maak een routine van het monitoren van al uw socials. Reageer op of plus daarnaast ook de berichten waarin u wordt vermeld. Hiermee geeft u blijk van dat u het bericht hebt gelezen. Maar als u echt wil uitblinken met webcare op Google+, deel dan uw kennis door te reageren op andermans berichten. Hiermee vergroot u niet alleen uw naamsbekendheid, maar creëert u ook een rol als expert in uw vakgebied.

Geen Google+ button op de website

De meeste mensen zijn wel bekend met de ‘like’ en ‘tweet’ buttons op websites waarmee direct vanaf de website een bericht geliked of gedeeld kan worden op Facebook of Twitter. Ook hier ziet u vaak de Google+ button nog niet in terugkomen. Met deze button kunt u op een eenvoudige manier uw content deelbaar maken zonder er zelf continu bovenop te zitten. U kunt tevens goed bijhouden hoe vaak een blogitem wordt gedeeld.

Laat u niet ontmoedigen

Veel bedrijven gaan met frisse moed van start met een Google+ pagina maar merken dat het aantal fans maar langzaam stijgt. Herkenbaar? Stop dan niet met het plaatsen van berichten. Uw inspanningen zullen op ten duur zijn vruchten afwerpen. Google+ is momenteel nog de underdog van de sociale netwerken en is hard op weg te winnen in populariteit. Wellicht dat u niet direct interactie genereert op uw pagina, het zal uw SEO alleen maar ten goede komen. Zoekmachine Google zal namelijk haar sociale netwerk voorrang geven op de rest, waardoor u met uw actieve Google+ pagina steeds hoger zal worden gerankt.

Door deze herkenbare fouten te mijden en de tips mee te nemen bent u hard op weg een succes te maken van uw eigen Google+ profiel of bedrijfspagina. Lees ook onze andere weblogs wanneer u meer wilt weten over dit veelzijdige netwerk.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >