Interactie is de sleutel tot succes!

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Interactie is de sleutel tot succes!

Uiteraard is het zenden van informatie naar jouw fans en volgers noodzakelijk en nuttig. Maar besef wel dat Social Media pas vruchten afwerpt wanneer er interactie ontstaat. Niet alleen in de merkbeleving voor mogelijke klanten, maar ook voor de ranking van jouw berichtgeving. Kanalen als Facebook en Twitter zijn namelijk dol op algoritmes die er voor zorgen dat berichten met weinig interactie vaak niet of nauwelijks gezien worden. 



Klachten, vragen en opmerkingen worden nog steeds te laat of zelfs helemaal niet opgepakt. Dit komt met name omdat het proces veel tijd in beslag neemt. Men zou, buiten de normale werkzaamheden, continue de Social Media kanalen in de gaten moeten houden.

Toch worden deze inspanningen op den duur beloond. Een fan of volger is namelijk een potentiële klant en bouwt door online interactie een band op met jouw merk. Ook voor 'kijkers' die niet direct meedoen met de interactie heeft dit een postief effect. Het community gevoel neemt toe en men zal eerder voor jouw product of dienst kiezen dan voor die van een concurrerende partij. 

5 tips om interactie uit te lokken

  1. Houd een poll op Facebook
    Dit vergt weinig tijd en de fan krijgt direct een (voorlopige) uitslag te zien.
  2. Vraag naar meningen over nieuwe producten of diensten
    Mensen geven graag hun mening en je kunt bovendien de interesse peilen voor het product.
  3. Promoot een goed doel 
    Door een goed doel te promoten zullen fans hun waardering uitspreken en wordt jouw imago versterkt.
  4. Deel positieve reacties 
    Lees berichten van andere gebruikers en reageer er ook op.
  5. Reageer ook op de tijdlijn van een ander
    Hiermee toon je interesse en val je op in andere netwerken ook op.

Spreek met jouw werknemers af wanneer en wie er moet moet opletten en eventueel reageren op interactie. Of schakel de hulp in van een extern bureau die jou helpt bij het monitoren. 

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >