Meer leads genereren via Facebook

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Meer leads genereren via Facebook

Bedrijven die zich concentreren op het realiseren van vouw- en schuifwanden, schuttingen, veranda’s, dakkapellen en bestratingen weten dat de maanden januari, februari en maart lastige maanden zijn als het gaat om het genereren van offertes. De verklaring is simpel: de focus van de mogelijke klanten is nog niet daar.



Pas als de zon begint te schijnen, maken mensen zich druk over de tuin en alles wat daarmee te maken heeft. Wat normaliter als een verloren maand wordt gezien of de maand waar men veel aan de administratie werkt, kan dankzij een sterke social media-campagne gewoon gezien worden als een drukke maand, waarin belangrijke projecten worden bepaald. Als de focus van de mensen niet gericht is op dergelijke producten, dan brengen wij toch de focus naar deze mensen? 

Dankzij goede, strategische lead-campagnes vanuit Facebook is het mogelijk om mensen uit de doelgroep te triggeren om een offerte formulier in te vullen, zonder dat men daarvoor een website hoeft te bezoeken. Wanneer de geïnteresseerde op de button ‘Offerte aanvragen’ klikt vouwt er direct binnen Facebook een scherm open waar de FB-gebruiker, zonder enige vertraging zijn/haar wensen kan achterlaten. Deze informatie komt dan via Facebook bij het bedrijf terecht.  

Het fijne aan het leadformulier is dat standaard vragen als: naam, telefoonnummer, e-mail, woonplaats etc. automatisch ingevuld worden, omdat deze gegevens achter zijn gelaten door de gebruiker in het Facebookprofiel. Met als gevolg dat geïnteresseerden, in het geval van een schutting, alleen hoeven achter te laten hoeveel meter gewenst is en het formulier kan al verstuurd worden. Deze laagdrempeligheid wordt als zeer fijn ervaren en dat blijkt ook uit onze resultaten. In de maand januari heeft Woeler meerdere lead-campagnes gevoerd voor klanten. 

Zo hebben we voor de Danenberg Shop begin januari een lead-campagne opgezet, waarin we een video laten zien van iemand die een glazen vouwwand opent. Onder de advertentie hangt de button: ‘Offerte aanvragen’ voor een vouwwand. Wanneer iemand op de knop drukt krijgt diegene direct de vragen:  

- Wat zijn de gewenste afmetingen in lengte en breedte?
- Plaatst uzelf de vouwwand of de Danenberg Shop?
- Moet de wand geïsoleerd zijn of niet?

Dit zijn drie vragen die iemand snel in kan vullen en zijn erg belangrijk om te weten voor de Danenberg Shop. Overige informatie als: naam- en achternaam, telefoonnummer, woonplaats en e-mailadres wordt automatisch ingevuld door Facebook.

Dankzij het advertentiebeheer is het mogelijk mensen te bereiken die mogelijk geïnteresseerd zijn in een vouwwand. Wij versturen de advertentie bijvoorbeeld naar personen die aangegeven hebben onlangs te zijn verhuisd, bezig zijn met een verbouwing, geïnteresseerd zijn in mooie woningen en tuinen. Op het moment dat meerdere personen het offerte formulier invullen, gaat Facebook al deze profielen optimaliseren en zoekt naar andere mensen die overeenkomen met deze profielen. Waardoor de kans nog groter wordt dat meer mensen het formulier gaan invullen. Zo hebben we bij de Danenberg Shop in 27 dagen, maar liefst 25 ingevulde formulieren ontvangen. \

Andere voorbeelden van succesvolle lead-campagnes: 

Brink Schuttingbouw 
Voor Brink Schuttingbouw hebben we in januari maar liefst 40 aanvragen gegenereerd via het lead-formulier. Brink heeft ook webcare bij ons afgenomen, waarbij wij het gesprek met de fans op de Facebook-pagina aangaan. Vanuit deze gesprekken zijn in januari ongeveer 55 extra aanvragen gekomen.  

Mijn Veranda 
Mijn Veranda begon 12 januari met een campagne en op 27 januari noteerden we 15 aanvragen voor onder andere carports, veranda’s en tuinkamers.  

Dakkapel Warenhuis 
Op 12 januari ging de lead-campagne voor Dakkapel Warenhuis de lucht in en op 27 januari waren er maar liefst 24 aanvragen binnengekomen. Daaruit heeft de eigenaar van dit bedrijf daadwerkelijk 15 afspraken gemaakt bij de geïnteresseerden, waar een adviseur langs huis gaat om de wensen te bespreken en echte opdrachten te realiseren.  

Techado - dé Dakkapelspecialist
Techado ontving in 14 dagen maar liefst 25 offertes voor dakkapellen. Techado is inmiddels druk aan het corresponderen met deze mensen om hun wensen na te gaan en daar passende offertes voor te maken.   

Provilla - kozijnen en deuren
Provilla heeft in ongeveer 1 maand 7 offerte aanvragen gekregen voor schuifpuien, waarbij we de advertentie alleen gericht hebben op 40 kilometer rondom hun bedrijf in Duiven.  

De lead-campagnes zijn voor alle bedrijven die offertes willen ontvangen dus super interessant. Ongeveer 90 procent van de Facebookgebruikers is actief via de telefoon en dat websites vaak niet gebruiksvriendelijk zijn op de telefoon, daarnaast haken geïnteresseerden gemiddeld na 3 seconden laden af van een webbrowser. Bijna elke telefoon heeft een lichte vertraging op het web, wat je dus met een lead-campagne tackelt. Daar kunnen bedrijven gigantisch van profiteren, omdat je met de leadcampagnes deze vertraging niet hebt dankzij het openen binnen Facebook.  

Bent u als bedrijf op zoek naar (goedkope) leads? Bent u klaar voor veel werk in elke maand van het jaar? Zorg dan met lead-campagnes dat uw producten en diensten bij de juiste doelgroep terecht komen via Facebook-marketing.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >