Hoe je met content succesvol wordt

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Hoe je met content succesvol wordt

Content is en blijft nog steeds heel belangrijk. Waar we eerst altijd nadachten over hoe we het merk of product het beste naar voren konden laten komen, denken we nu juist voortdurend na over hoe de doelgroep zal reageren. Maar waarom is het zo belangrijk om je doelgroep te bereiken en hoe doe je dat op de beste manier? Wij leggen het je uit. 



Doelgroep benaderen

Het aantal bedrijfspagina’s op Facebook blijft groeien, daarom is het des te belangrijker om de content te blijven onderscheiden van die van de concurrenten. Organische content moet altijd vermakelijk en relevant zijn voor de doelgroep. Alleen op deze manier zul je opvallen, wat resulteert in meer interactie en bereik en uiteindelijk naamsbekendheid, merkbeleving en loyaliteit.  

Effectieve content 

Een bedrijfspagina is bedoeld om je fans/doelgroep op een laagdrempelige manier op de hoogte te houden van wat er binnen jouw organisatie speelt. Weten wie jouw doelgroep is en wat ze leuk vinden is hier héél belangrijk. Het is namelijk niet de bedoeling dat je je bedrijfspagina beschouwt als een folder waar alleen informatieve content over het merk of de producten op geplaatst wordt, want uit ervaring weten we dat men dan juist afhaakt. Zelf vind je het waarschijnlijk ook niet leuk om alleen platte informatie te zien over een merk of product dat je interesseert. Je aandacht en interesse gaat eerder uit naar inspirerende, relevante, herkenbare en grappige content. Afwisselende content is de sleutel tot succes! 

Hoe kun je ervoor zorgen dat je fans op je pagina blijven? Om te beginnen moet je altijd rekening houden met het type bericht dat je schrijft en vervolgens welk beeld je toevoegt. Ga je dit keer bijvoorbeeld voor een carrousel of toch een diashow? Ook het moment van plaatsen is belangrijk. Iedere doelgroep is namelijk op een ander moment actief op social media. Zo kunnen jongeren ’s avonds het beste reageren, terwijl ouderen dan juist offline zijn. Het duurt even, maar zoek uit wanneer jouw doelgroep het meest actief is op Facebook en plaats geen berichten op een moment dat je doelgroep niet online is. Als je dit wel doet is de strijd met het algoritme van Facebook al snel een verloren zaak. Kortom, zorg dat de content die je plaatst like-able & share-able is voor het beste resultaat. En onthoud: zonder doelgroep, geen interactie. 

Wanneer is commerciële content over jouw merk of product dan wel geschikt? Deze content is het meest effectief wanneer je ze doelgericht plaatst op het juiste moment. En waar kun je dit het beste managen? Facebook advertising! Wanneer je de organische en interactieve content combineert met betaalde commerciële advertenties zal dit elkaar enorm versterken, omdat je profiteert van beide voordelen. 

Need some help?

Krijg jij het maar niet voor elkaar om het bereik en de interactie op jouw bedrijfspagina te verhogen? Dan kan het dus zo zijn dat je de doelgroep nog niet op de juiste manier benadert. Benieuwd hoe wij het zouden aanpakken? Neem dan contact met ons op!

Geschreven door Britt Lunstroo (Social Media Marketeer) 

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >