Zorg ervoor dat je boodschap opvalt!

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Zorg ervoor dat je boodschap opvalt!

Er zijn 7,9 miljoen Facebook gebruikers in Nederland die dagelijks worden geconfronteerd met commerciële berichten. Zorg er dus voor dat die van jou opvalt en direct inspeelt op de emotie en beleving van jouw doelgroep. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.



Hoe haal ik het meeste uit mijn Facebook posts?

Een vraag die bijna iedere social media manager en Facebook pagina beheerder zichzelf stelt. Hieronder een opsomming van een aantal punten waar rekening mee gehouden moet worden:

  • Je berichten zo kort mogelijk te houden. Uit onderzoek blijkt dat Facebook berichten met minder dan 80 karakters 27% hogere engagement rates krijgen
  • Een ‘call-to-action’ in je bericht te zetten. ‘Like’ de pagina’ en/of ‘share’ dit bericht
  • Belangrijk bericht? Maak er dan een hoogtepunt van of zet de afbeelding vast aan de bovenkant van je prikbord
  • Rekening te houden met het tijdstip van je bericht. Wanneer is jouw doelgroep het meest actief? Experimenteer desnoods
  • Stel een vraag om interactie te creëren
  • Zorg voor een aantrekkelijke afbeelding met opvallende kleuren en zo min mogelijk tekst

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >