Restylenow in een nieuw marketingjasje gewrapt!
Binnen no-time een nieuwe keuken in huis halen zonder gedoe? Dan moet je bij Restylenow zijn. Bas, eigenaar van Restylenow, is specialist in het wrappen van keukens en wrapt in slechts 1 dag jouw keuken in een nieuw jasje naar keus. Maar wat schuilt er eigenlijk online achter het succes van Restylenow?
Wat hebben wij voor Restylenow gerealiseerd?
De start van een mooie samenwerking
In september 2021 is Bas bij Woeler terechtgekomen. Een gemotiveerde ondernemer die dolgraag online vindbaar wilde zijn om te kunnen connecten met zijn doelgroep. Nu zijn we een jaar verder en leek het ons leuk om het afgelopen jaar in kaart te brengen door de samenwerking tot op heden op een rijtje te zetten!
‘’Voor Restylenow was ik op zoek naar een partij die ons online vindbaar kon maken. Via via kwam ik terecht bij Woeler. Na wat onderzoek kwam ik er al snel achter dat Woeler een marketingbureau is dat zich voornamelijk richt op bedrijven in de woonbranche. Ideaal voor Restylenow. Omdat het idee van Restylenow nog niet was uitgewerkt, is echt alles opgepakt. Van een online marketingstrategie tot een nieuwe website.’’
‘’De samenwerking met Woeler is super en overzichtelijk. Ik heb 1 persoonlijke marketeer, Jesper. Via mail, app of telefoon hebben we vaak contact en ik heb vrijwel altijd binnen een dag reactie. Snelle communicatie vind ik erg belangrijk voor een goede samenwerking. Ik ben zo te spreken over Jesper dat ik mijn broertje ook heb aangeraden bij Woeler!’’
Cijfers die het verschil maken
Wij zijn erg data-georiënteerd. De cijfers van de afgelopen 12 maanden tonen aan of de strategie die in het begin door ons ontwikkeld is werkt. Dit zijn de veranderingen in 4 essentiële KPI’s
Waar zijn we begonnen?
Tijdens het intakegesprek hebben Bas en ik gesproken over een pakket op maat gericht op het benaderen van potentiële klanten in de regio via advertenties. Ik adviseerde Bas dat Restylenow eerst via betaalde campagnes op de kaart gezet moest worden om provinciale naamsbekendheid op te bouwen. Daarom was het advies om te starten met campagnes op Google en social.
‘’Zijn de KPI’s van de advertenties gunstig maar blijft het conversiepercentage achter? Dan moet je kritisch kijken naar de landingspagina’s van de website.’’ - Jesper
De potentie van de website werd snel duidelijk door de dalende kosten-per-lead en het groeiende websitebezoek. In samenwerking met het in-house web-development team van Woeler heb ik Bas een nieuwe toekomstbestendige website geadviseerd. Dit gaf ons de mogelijkheid om een 360-graden aanpak te realiseren waarin we ervoor konden zorgen dat de website en advertenties nauw op elkaar aansloten.
In het nu
Sinds livegang van de nieuwe website hebben we de advertenties en landingspagina’s op elkaar kunnen afstemmen waardoor het conversiepercentage bijna is verdubbeld en de kosten-per-lead consistent daalt.
Verdere CRO met website-experimenten via Google Optimize geeft ons waardevolle inzichten in welke websitevarianten de meeste interactie stimuleren met onze doelgroep. Zo blijven we optimaliseren! Over CRO gesproken, hier lees je alles over wat het is en hoe wij dit ingezet hebben voor Restylenow.
Wat staat er op de planning?
‘’Online liggen de kansen voor Restylenow nu voornamelijk op organisch gebied. SEO is waar we ons op focussen om organisch beter gevonden te worden in de zoekresultaten. Uit ervaring weet ik dat organisch verkeer het waardevolst is. Bas en ik werken nu gestaag naar een website waar de meeste conversies en grotendeels het websiteverkeer afkomstig zijn uit organische bronnen. Advertenties zullen vanaf de tweede rang de prestaties van onze organische initiatieven ondersteunen. Dit geeft Bas de beste leads!’’
Restylenow over Woeler
‘’Sinds de start met Woeler hebben wij enorm veel aanvragen en zien we elke maand weer meer groei. Ik ben daarom ook erg blij wat wij momenteel met Restylenow bereiken!’’ - Bas, eigenaar van Restylenow.
Jesper over Restylenow
‘’We zijn nu ruim 1 jaar verder en ik haal nog altijd veel voldoening uit de samenwerking met Bas. Hij heeft passie voor het vak en is nauw betrokken bij de online werkzaamheden. Wat betreft de strategie liggen we vaker dan niet op één lijn. We sparren frequent over verschillende ideeën voor Restylenow en daar komt altijd iets uit waar we verder op kunnen borduren. Hopelijk werken we vele jaren samen verder!’’