Bewegend beeld is key | Woeler

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Wat kan bewegend beeld voor je pagina betekenen?

Naast die simpele afbeelding of video te uploaden bestaan er tal van mogelijkheden om je content op een creatieve manier te verspreiden. Zo kun je een carrousel uit afbeeldingen of video’s samenstellen, een diashow met muziek voorbij laten komen of kiezen voor een canvas met bewegend beeld. Interessant om eens nader onderzoek te doen wat bewegend beeld voor jou als merk of bedrijf kan betekenen.




Funny facts 
Rijkwillemse (2015) komt met de volgende ‘facts'  die wij graag met jullie delen: 

- Blogposts met een video trekken drie keer meer bezoek dan posts zonder video
- Zestig procent van het publiek geeft de voorkeur aan video boven tekst
- Bezoekers blijven gemiddeld twee minuten langer op een website als ze er een video aantreffen
- Meer dan de helft van de marketeers denkt dat content via video de beste ‘Return on Investment’ oplevert. 

We vertellen je graag meer over de verschillende mogelijkheden in bewegend beeld. We beginnen met de carrousel. Een carrousel is een indeling waarbij je meerdere foto’s of video’s laat zien en waarmee een verhaal vertellen mogelijk wordt. Voeg er titels, teksten en websitelinkjes aan toe en je bericht is klaar om de wijde wereld in te gaan. Vervolgens is er de diashow. Een diashow is een video van verzamelde foto’s, ideaal om inspiratie of verschillende producten te laten zien. Natuurlijk is er ook de video. De video is ideaal om meer over je bedrijf te laten zien. Wellicht is het leuk om je fans een kijkje achter de schermen te geven? Als laatste worden er momenteel veel gifjes gebruikt. Een gifje is een afbeelding met een aantal bewegende elementen die zich blijven herhalen. Het kan goed gebruikt worden voor sfeerbeeld of een korte uitleg en biedt een leuke afwisseling op de video. 

Bewegend beeld inzetten als huisstijl 

Bewegend beeld biedt de mogelijkheid om voor jouw merk of bedrijf een geheel nieuwe huisstijl te ontwikkelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een bewegende profielfoto op Facebook van jouw logo, gaaf of niet? Zo past bij ieder bedrijf een eigen manier van bewegend beeld die uiteindelijk zorgt voor herkenning (Marketingfacts, 2016).  

Video is de toekomst 

Zoals Mark Zuckerberg al voorspelde afgelopen zomer: “Binnen vijf jaar is de meeste content op Facebook video”. Stam (2017) geeft je graag een voorproefje als het gaat om trends op het gebied van bewegend beeld op het platform Facebook. We hebben de drie belangrijkste hieronder voor je op een rijtje gezet: 

- In the moment; We hebben steeds meer de behoefte aan ‘real time’ beelden zoals het populaire Facebook Live. Meer over Facebook Live gaan lees je hier.

-How to; De ‘how to’ of ‘do it yourself’ video’s worden door steeds meer bedrijven toegepast. Ze zijn makkelijk te filmen en editen. Het gaat om het inspireren van de consument en zorgt snel voor een band tussen merk en consument.

- Betrokkenheid; Consumenten vinden het leuk om te zien welke personen er achter een merk zitten. Laat dus als bedrijf zien wie je bent en deel eens een ‘behind the scenes’ video. ‘

TIP: Laat ook eens een bedrijfsvideo in je tijdlijn voorbij komen’ 

We pakken er graag nog even een resultaat bij van één van onze klanten. Voor Sentimo Radiatorbekleding hebben we onlangs een instructievideo gedeeld op de pagina. Deze video heeft een laatste zetje gekregen doordat we het bericht gepromoot hebben, waarvan de uitkomsten erg positief waren. In totaal is de video 5.435 keer bekeken en 23 keer gedeeld. We hebben met dit bericht 12.328 personen bereikt. 



Ook het onderzoek van Cisco toont aan dat vanaf 2017 video voor bijna 70% bepalend zal zijn voor consumentenverkeer op internet. Een video komt voorbij in de tijdlijn van de gebruiker en begint automatisch af te spelen. Het is wel van belang dat je in deze eerste drie seconde de aandacht trekt van de gebruiker, anders zal hij de video niet verder kijken. 

Bewegend beeld en met name video gaat in de aankomende jaren de tijdlijn van Facebook veroveren. Op naar het videotijdperk, wij kijken er in ieder geval naar uit!

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >