Wat is SXO? En waarom het onmisbaar is voor ondernemers

Wat is SXO? En waarom het onmisbaar is voor ondernemers in de woonbranche

Een goed ingerichte winkel trekt klanten aan. Een overzichtelijke showroom nodigt uit tot kopen.
Online werkt het precies hetzelfde. Alleen heet het daar geen etalage of winkelindeling, maar SXO. SXO staat voor Search Experience Optimization, een combinatie van SEO (vindbaarheid), UX (gebruikservaring) en CRO (conversieoptimalisatie).

Het draait niet alleen meer om goed gevonden worden in Google, maar om wat er gebeurt ná die klik.Voor ondernemers in de woonbranche is dat belangrijker dan ooit. Want als jouw webshop of website niet prettig werkt, dan haakt die bezoeker af… zelfs al was je perfect vindbaar.

Waarom is SEO niet meer genoeg?

Je kunt bovenaan staan in Google op “design eettafel kopen” of “industrieel dressoir”. Maar als je site dan: langzaam laadt, verwarrende navigatie heeft of geen duidelijke ‘koop nu’-knop toont dan is de kans klein dat die bezoeker klant wordt.

SXO is de volgende stap: gevonden wórden is één, maar klanten laten kopen is twee. Klinkt goed? Zo pak je het aan:

Wat levert SXO op?

Meer omzet uit hetzelfde verkeer
Hogere posities in Google door betere gebruikerssignalen
Een webshop die voelt als een goed ingerichte winkel  

Is SEO dan niet meer belangrijk?

Zeker wel. Keywords, backlinks en structuur zijn nog steeds de basis. Maar Google kijkt verder. Een webshop of site in de woonbranche die goed scoort én goed voelt, wint het op de lange termijn.Wil je dus online groeien in 2025? Dan is het geen SEO óf UX óf CRO.

 

Ook aan de slag met SXO voor je webshop of website?

Of je nu banken verkoopt, woonaccessoires importeert of klanten naar je showroom wilt trekken; een slimme SXO-aanpak zorgt voor meer resultaat.

Jarenlange ervaring
Branche specialisten
Alles onder 1 dak
Vaste pricing per maand, geen verrassingen

Ja, ik wil graag een offerte aanvragen

Vraag een vrijblijvend gesprek aan en ontdek de mogelijkheden. Wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen!

Welke kanalen wil je bespreken tijdens het adviesgesprek? *