De kracht van Pinterest Ads - Woeler

De kracht van Pinterest Ads

De kracht van Pinterest Ads

Thebalux maakt hoogwaardige badkamermeubels vanuit de eigen fabriek in Nederland. Met meer dan 200 verkooppunten in heel Nederland is er altijd een Thebalux dealer in de buurt. Aangezien Thebalux exclusief verkoopt via dealers hebben wij besloten om de focus te leggen op het bereiken van de juiste doelgroep en hiermee de bekendheid van Thebalux te vergroten. Thebalux wil zo vaak mogelijk gezien worden om de naamsbekendheid te vergroten van het merk. Naast de kanalen Facebook/Instagram advertenties en Google Display Ads zetten wij daarom dan ook Pinterest Ads in.

Pinterest is een social media kanaal waar je inspiratie op kunt doen voor (bijna) alles. Denk o.a. aan interieur, fashion, recepten, quotes, e.d.. Met een Pinterest account kun je online ‘prikborden’ aanmaken met onderwerpen waar jij geïnteresseerd in bent. Alleen in Nederland zijn er al zo’n 3 miljoen actieve gebruikers! Wanneer iemand een nieuwe badkamer wil zal diegene Pinterest gebruiken als bron voor ideeën. Veel gebruikers maken dan ook een speciaal bord aan met als onderwerp ‘badkamer’ om zo alle de ideeën te bewaren.

Waarom Pinterest Ads

Met Pinterest advertenties benaderen wij mensen die bezig zijn met de inrichting van hun badkamer of een nieuw badkamermeubel zoeken. Deze personen krijgen onderstaande pin te zien in hun tijdlijn. Dit zorgt ervoor dat zij eerder Thebalux zullen toevoegen aan hun bord en hiermee de overweging voor een Thebalux badkamermeubel vergroten.

Resultaten van de eerste 2 maanden

Wat opvalt is dat, naast dat de zichtbaarheid relatief goedkoop is, het aantal websitebezoekers ook hoog is. Bij Facebook en Google zie je veelal weinig websitebezoekers bij branding campagnes terwijl dit bij Pinterest juist wel hoog is. Al met al een prachtig resultaat!

Advertentiebudget € 500,-
498.264 impressies (€ 1,02 per 1.000 impressies)
12.593 keer is een betrokkenheidsactie uitgevoerd
2.959 websitebezoekers (€ 0,17 per bezoeker)

Definities:

Impressies: het totaal aantal keer dat je pins getoond zijn.
Betrokkenheidsacties: het totaal aantal betrokkenheidsacties bij je pins. Hieronder vallen bewaaracties, close-ups, linkkliks en vegen op carrouselkaarten.
Close-ups: het totaal aantal keer dat mensen een close-up van je pin hebben bekeken.
Bewaard: het totaal aantal keer dat mensen je pins op een bord hebben bewaard.
Linkkliks: het totaal aantal keer dat mensen hebben doorgeklikt op je pin naar een bestemming binnen of buiten Pinterest.

Wil je meer weten over Pinterest Ads en wat dit voor jou kan betekenen? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op.