Easy Living, slapend naar een succes?!
Easy Living is dé specialist op het gebied van slaapbanken, opklapbedden, bedbanken en bedkasten. Van luxe oplossing tot een ruimtebesparende oplossing, Easy Living is the place to be! De deskundigheid van Danielle en Jeroen in combinatie met onze marketing en een goede communicatie is de basis van het succes!
Wat hebben wij gedaan voor Easy Living?
Hoe het allemaal begon
Alweer bijna drie jaar geleden is de samenwerking gestart tussen Woeler en Easy Living! Danielle en Jeroen zochten een betrokken nieuwe partner. De website was verouderd en was toe aan een nieuwe look and feel. Dit was voor ons dan ook een mooi begin. Easy Living moest in een nieuw jasje gestoken worden en de uitstraling moest beter. Onze eigen website team - team WaaS - heeft designs gemaakt en zo is de samenwerking gestart. Eerst beginnen met een mooie site en vanuit daar verder bouwen met marketing was de gedachte!
Helaas ging dit niet zo makkelijk als we beide gehoopt hadden. De overgang naar de nieuwe website ging een stuk stroever en langzamer dan gewenst. Niet elk systeem levert een even handige export op, zoals we dat bij WaaS wel kennen en gewenst zijn. Hierdoor gingen we helaas niet zo snel als dat we hoopten, maar we geven natuurlijk niet zomaar op. Dus door goede en open communicatie stond na hard werken een strakke website live en konden we beginnen met de marketingstrategie bedenken.
Succesvolle marketing strategie
Allereerst was het belangrijk om die nieuwe betrokken partner te worden van Easy Living. Alles rondom de website was niet zo soepel verlopen en wij moesten met onze marketing en communicatie laten zien dat wij de partner zijn die Easy Living nodig heeft. We zijn samen gaan zitten en gaan kijken welk doel we samen willen bereiken. Het was zeer belangrijk om meer bezoek te realiseren naar de showroom in Amsterdam en om als bijvangst extra online aankopen te realiseren via de nieuwe webshop. Vanuit deze gesprekken zijn wij gaan kijken welke strategie hier het beste bij past.
Allereerst is de marketing mix belangrijk. Hoe kunnen we de social media strategie en de Google Ads strategie elkaar laten versterken? Zie je Easy Living via social media, dan moet je Easy Living ook bovenaan zien staan binnen Google.
De basis werd opgezet en het was belangrijk om meer online awareness te creëren. We zijn breed begonnen om te kijken wat het beste werkt voor Easy Living. Welk kanaal werkt goed en welke doelgroep reageert het best op onze advertenties (en blijft het langst op de website)? De eerste weken stonden in het teken om dit te onderzoeken. We hadden een nauwe communicatie en veel overleg. Na een aantal weken konden we conclusies trekken. Instagram werkt bijvoorbeeld beter dan Facebook en we moeten een aparte campagne creëren voor het showroombezoek.
Blijven schakelen
Onze strategie sloot steeds beter aan en binnen een aantal weken gingen de hits op de contactpagina omhoog. Easy Living merkte ook dat het druk was in de showroom en er kwamen zelfs online conversies binnen. De weken erna zijn we natuurlijk blijven schakelen en aanpassen. Zo hebben we bijvoorbeeld na een aantal maanden Pinterest Advertising toegevoegd aan de strategie. Nu na bijna drie jaar samenwerking is de combinatie tussen Google en Social zo sterk dat we elke maand meer hits op de contactpagina realiseren, het druk blijft in de showroom en we standaard maandelijks online conversies als bijvangst realiseren!
En dit is nog niet alles... Naast de betaalde campagnes, zijn wij ook verantwoordelijk voor de organische resultaten binnen Google.
Search Engine Optimization
Organisch verkeer; uit ervaring weten we dat het erg belangrijk is om organisch goed gevonden te worden. Met de nieuwe website wilden we zorgen voor een sterke technische basis. In het begin was het dan ook heel belangrijk om te zorgen dat deze basis goed stond. Vanuit daar zijn we verder gaan werken. De oude partij had al een aantal zoekwoorden geoptimaliseerd en dat hebben wij als 0-punt genomen. Wat zijn de posities nu en waar willen we uiteindelijk staan? Welke zoekwoorden zijn belangrijk en krijgen prioriteit?
Danielle en de marketeer hebben hier maandelijks contact over en in goed overleg worden er wijzigingen doorgevoerd. Dit zijn technische, maar ook vaak tekstuele wijzigingen. Er worden nieuwe pagina’s aangemaakt en pagina’s geoptimaliseerd. Het organische verkeer is gestegen en er staan een stuk meer zoekwoorden in de top drie. Tot op heden is deze strategie succesvol gebleken en gaan we de komende jaren verder met het optimaliseren van de zoekwoorden.
Easy Living over Woeler
"Aangezien ik ontevreden was over de samenwerking met onze oude partner ben ik in gesprek gegaan met Woeler. Het idee dat zij waren gespecialiseerd in de woonbranche sprak mij erg aan. Uiteindelijk zijn wij een samenwerking gestart en hebben wij ook gekozen om Woeler een compleet nieuwe website te laten maken.
Deze opstart is niet vlekkeloos gegaan en heeft ons gezamenlijk veel meer tijd en aandacht gekost dan was verwacht. Hierdoor hebben wij een wat hobbelig begin van onze samenwerking gehad. Echter zijn wij nu alweer 2 jaar verder en werken wij naar volle tevredenheid samen met Woeler.
Ik heb één contactpersoon voor alle onderdelen die wij afnemen en dat vind ik zeer prettig werken. Maandelijks heb ik een belmoment met Kelly om alles te bespreken. Ik vind het prettig dat Kelly daardoor ons bedrijf ook goed kent en daardoor goed mee kan denken. Door het vaste maandelijkse moment leer je elkaars wensen en werkwijze goed kennen. Ze brengt dan ook uit haarzelf ideeën naar voren voor de onderdelen waarop het nog beter kan worden en dat is echt top.
Waar ik met onze oude partner eigenlijk niet goed inzicht had wat er op de achtergrond voor ons gedaan werd en het daardoor altijd een beetje een vraagteken bleef, vind ik dit bij Woeler veel duidelijker. Ook de achtergrond waarin de website gebouwd is, is klantvriendelijk en goed om mee te werken voor SEO."