Een stijlvolle social advertising strategie voor Dibbet Doors
Voor een unieke stalen deur die perfect op maat is gemaakt moet je bij Dibbet Doors zijn. Uniek is dat zij niet werken met een standaard collectie, maar dat (bijna) ieder ontwerp en afwerking mogelijk is! Jan Dibbet heeft Dibbet Doors opgericht, omdat het volgens hem beter kan én moet.
Start samenwerking
Sinds maart 2022 is Dibbet Doors klant bij Woeler. Google Ads deed en doet de klant zelf, maar op social gebied viel er nog veel resultaat te boeken. Dibbet Doors heeft geprobeerd dit zelf op te pakken maar door het gebrek aan expertise was dit geen succes.
Dibbet Doors zocht een marketingbureau dat gespecialiseerd is in de woonbranche en kwamen zo bij Woeler terecht voor het social advertising gedeelte.
De algemene resultaten van onze samenwerking:
Social cijfers
Dibbet Doors richt zich op het hogere segment. Het is daarom belangrijk om de juiste doelgroep te bereiken. Hiervoor hebben wij meerdere testen gedaan met verschillende doelgroepen en zo zijn wij uitgekomen tot de juiste doelgroep.
De verschillende tests en het vinden van de succesformule hebben zijn vruchten afgeworpen. Sinds de start hebben wij met Meta (Facebook) Ads en Pinterest ads samen 1.454.590 mensen bereikt, zijn de advertenties 4.167.614 keer vertoond en zijn er vanuit de social advertenties meer dan 400 offerte aanvragen gedaan.
Pinterest en Meta ads in combinatie met Google Ads
Onze marketeer Inge verzorgt voor Dibbet Doors Meta Ads en Pinterest Ads. Er is gekozen voor een combinatie van deze kanalen, omdat ze elkaar versterken. Veel mensen maken, voordat zij hun huis gaan verbouwen of opnieuw gaan inrichten, een Pinterest bord aan met inspiratie. Vanuit dit bord gaan zij de inrichting bepalen. De stijl van deuren is immers bepalend voor de stijl in een huis. Wat mede zorgt voor het succes op Pinterest is het mooie beeldmateriaal van de reeds gerealiseerde projecten.
Ook via Meta Ads targeten wij potentiële klanten. We zijn begonnen met een sterke basis gericht op de hoofdproducten stalen deuren en buitenpuien. Hierna zijn wij gaan uitbreiden naar de andere productcategorieën: stalen trapleuningen en wijnrekken. Doordat de sterke basis al stond was het eenvoudig om verder op te schalen naar de andere productcategorieën. Ook retargeten wij mensen die de website al hebben bezocht met een advertentie.
Tot slot is het niet geheel onbelangrijk dat de Social advertising en de Google Ads goed op elkaar aansluiten. Doordat Dibbet Doors de Google Ads in house beheert, is het belangrijk voor ons om te weten wat de doelstelling is binnen Google Ads, om de kanalen goed op elkaar aan te laten sluiten. Dit is één van de punten die Inge maandelijks bespreekt met Chris. Als er veranderingen zijn, nemen zij deze samen door, zodat we op één lijn blijven zitten met de strategie voor alle kanalen.
Inge over Dibbet Doors
“Het contact met Chris is sinds de start van de samenwerking erg prettig. Dibbet Doors heeft duidelijke doelstellingen, waardoor ik goed weet wat zij van mij verwachten. Wat ik leuk vind aan Dibbet Doors is dat zij maatwerk leveren aan iedere klant en dat bijna ieder ontwerp mogelijk is. Dit onderscheid ze van andere bedrijven! Ik kijk er naar uit om ook het komende jaar voor Dibbet Doors aan de slag te gaan en aan hun groei mee te blijven werken.”