76% omzetgroei voor Kaatz
Kaatz. Een webshop die met zorg voor jou een mooie, stoere maar ook hippe collectie karpetten en vloerkleden samenstelt.
The facts:
De opdracht
Jeroen en Katja van Kaatz hadden een duidelijke opdracht; meer bestellingen door een betere Google vindbaarheid en social zichtbaarheid. Het was even een stap van vertrouwen, maar nadat zij contact hadden opgenomen met 1 van onze andere bestaande woonklanten, wisten ze het zeker: bij Woeler hebben ze verstand van onze branche.
Uitwerking:
“Vanuit de vraag van de klant is er een pakket tot stand gekomen waarin we een brede benadering richting de consument hebben aanhouden”, vertelt Lorenzo. “Door vindbaar te zijn op zowel Google, Facebook, Instagram als Pinterest kan de potentiële consument via verschillende kanalen en paden kennis maken met Kaatz. Hierbij hebben we de nadruk gelegd op de kwaliteit van het product evenals de service waarom Kaatz bekend staat bij haar klanten”. “De strategie bij deze klant ligt dan ook het dichtst in de buurt van differentiatiefocus, oftewel de focus op de ‘uniekheid’ in de sector waar ze zich bevinden, waarbij het STDC model centraal staat. Wij enthousiasmeren potentiële consumenten in een vroeg stadium. Verderop in hun klantenreis triggeren wij de potentiële klant via verschillende touchpoints om een aankoop te doen, wat vaak is terug te zien in de vorm van een staal aanvraag, opgevolgd door de daadwerkelijke aankoop. Wij zien de staal aanvragen van Kaatz in combinatie met de aangeboden helpende hand in de marketingmix als dé brug tussen ‘denken en doen’”.
Het resultaat:
En gezien het resultaat, hebben ze daar zeker geen spijt van gehad. Onze Lorenzo heeft in een korte periode een ware conversie-funnel aangelegd. Hiermee heeft hij gebruik gemaakt van onze 2-0 voorsprong in de woonbranche. Het online gedrag van de doelgroep was bij Woeler namelijk al bekend. Vervolgens zaak om deze brede doelgroep te specificeren en door ons unieke trechtermodel te filteren met als doel: meer staal-aanvragen. De staaltjes zijn er voor bedoeld om mensen op een laagdrempelige en eenvoudige manier kennis te laten maken met een stukje stof. De bestelling is vervolgens snel geplaatst.
- Kosten per bezoeker op Facebook: €0,15
- Unieke bezoekers aantal neemt gemiddeld per maand met 2000 - 4000 bezoekers toe
- Kosten per transactie: €30 +/- (Google)
- Het eerste kwartaal van 2021 zelfs een record omzet stijging van 76% ten opzichte van het jaar daarvoor
De toekomst:
Wat de samenwerking van Kaatz en Woeler in de toekomst op gaat brengen? Dat kan volgens Lorenzo uitsluitend positief zijn. “Met de huidige resultaten en groei komt er meer ruimte om de breedte in te gaan met Kaatz, waarbij we middels een crossmediale benadering nog meer tevreden klanten kunnen binnen halen. Samen met Jeroen en Katja zullen wij blijven innoveren, om nog meer mensen te inspireren.”
Kaatz over Woeler
“Door Woeler hebben we eindelijk grip gekregen op online marketing. Alles wordt helder in kaart gebracht met aantoonbaar meer resultaat. Er wordt pro-actief meegedacht en onze contactpersoon Lorenzo voelt echt als een collega en onderdeel van ons team. Zeer prettige communicatie!“
Lorenzo over Kaatz
“Jeroen en Katja hebben passie voor hun werk en weten uitstekend waar ze heen willen groeien. Met een diverse productlijn en een customer-first service weten zij een prachtig product neer te zetten voor de consument. Dat wij hier aan bij mogen dragen met het vermarkten van het product evenals als de merknaam ‘Kaatz’, waarderen wij dan ook enorm.“