De synergie tussen een goede website, sterke Google Ads en aansprekende Facebook Ads.
Voor Compofloor hebben wij drie belangrijke kanalen in ons beheer: Google Ads, Facebook Ads en WaaS (Website as a Service).
The facts:
De synergie tussen een goede website, sterke Google Ads en aansprekende Facebook Ads.
Compofloor biedt een innovatief vloersysteem aan voor vloeren op de begane grond. Door gebruik te maken van een composiet is de vloer zeer sterk en isoleert deze erg goed. Daarbij wordt de vloer in slechts een dag geïnstalleerd wat aanzienlijk sneller is ten opzichte van de weken die een traditionele betonnen vloer kost. Ondanks dat het product Compofloor erg goed is, is de naamsbekendheid nog laag en vragen weinig mensen op de website een offerte aan. Om deze reden is Compofloor met Woeler in zee gegaan.
Voor Compofloor hebben wij drie belangrijke kanalen in ons beheer: Google Ads, Facebook Ads en WaaS (Website as a Service).
Google Ads
Compofloor maakte al gebruik van Google Ads voor de samenwerking met Woeler. Wij hebben deze overgenomen en onze eigen indeling toegepast. En met succes! Het aantal klikken is met 291% gestegen terwijl de kosten per klik met 72% zijn gedaald!Door het blijven A/B testen in campagnes en kanalen krijg je vervolgens een perfect overzicht waar je budgetten in kunt aanpassen en hierdoor een goed beeld hebt wat de effecten zullen zijn. Door precies vast te stellen welk kanaal welke doelgroep “bevat” en hoe die doelgroep converteert kun je een optimale mix hierin maken.
Zo kunnen we conversiepercentages verbeteren en een groot aantal kwalitatieve leads per maand binnenhalen.
Om de bekendheid van Compofloor te verhogen én tegelijkertijd ook offertes te genereren wordt gebruik gemaakt van Facebook advertenties. Door de juiste doelgroep te zoeken, wervende advertenties te schrijven en deze continu te optimaliseren verhogen wij het websiteverkeer naar de website en zorgen wij voor extra offerte aanvragen. Dit hebben wij gedaan middels een verkeerscampagne om mensen naar de website te krijgen en conversie campagnes om mensen een daadwerkelijke offerte in te laten vullen.
De verkeerscampagne zorgde voor een sterke stijging in unieke gebruikers die naar de website gingen.
Natuurlijk zijn al deze klikken voor niets wanneer hier geen offerte aanvragen uit voortkomen. Na een paar optimalisaties aan het begin hadden wij al snel het juiste recept gevonden en behalen wij een constante groei in offerte aanvragen.
Website
Met een nieuwe website die gebouwd is met het oog op conversie optimalisatie en het verhogen van de vindbaarheid kunnen de resultaten van de organische vindbaarheid natuurlijk niet achterblijven. Voor Compofloor ten opzichte van vorig jaar is de organische vindbaarheid behoorlijk gestegen. Hieronder is de blauwe lijn 2019 en de rode lijn dezelfde periode in 2018.
Ook het totale aantal offerte aanvragen is natuurlijk gestegen. In vergelijking met 2018 zijn het aantal offerte aanvragen in 2019 gestegen met 45%. De stijging in vergelijking met 2018 is vooral te zien vanaf november, het moment dat de nieuwe website live is gegaan.