De werkplaats op volle toeren bij WoodChoice!
Unieke knoesten, inkepingen, scheuren en tekeningen. Er gaat toch niets boven het karakter van 300 jaar oud eikenhout? Afkomstig uit oude boerderijen uit Oekraïne, Zuid-Frankrijk of Zwitserland en ambachtelijk door WoodChoice verwerkt tot een meubel voor elke ruimte.
WoodChoice is het resultaat van een uit de hand gelopen hobby van Sebastiaan en Leslie voor houtbewerking met unieke materialen. Door hun kennis en passie voor het vak is het uiteindelijk gegroeid tot het ambachtelijke meubelbedrijf dat het nu is en hebben ze tevens een showroom geopend in Nieuw-Buinen. Komt dat zien!
Onze samenwerking met WoodChoice in een notendop
Over de start, en meer!
Het begon allemaal met een analyse van de huidige aanpak. Hierin werd duidelijk dat er diverse onbenutte kansen lagen en dat Woeler een visie voor WoodChoice voor ogen had die wij gezamenlijk met Sebastiaan en Leslie wilde realiseren. Niet veel later volgde het startschot van onze samenwerking.
De visie van Woeler was gefaseerd. Onze initiële strategie was voornamelijk om merkbekendheid voor WoodChoice te creëren. Dit wilde wij realiseren door diverse campagnes op Facebook en Instagram te draaien om zo een de juiste doelgroep te bereiken en een online following te creëren. Maar het stopt niet bij Social Media. Google is en blijft een belangrijk kanaal en nadat wij volgens onze metingen het vuurtje hadden aangewakkerd op social gingen we van start met zoekadvertenties op Google. Door deze aanpak brachten we vraag en aanbod samen en maakten de bezoekers kennis met de gloednieuwe website van WoodChoice.
Wat zeggen de cijfers?
Wij zijn erg data-georiënteerd. De cijfers van de afgelopen 12 maanden tonen aan of de strategie die in het begin door ons ontwikkeld is werkt. Dit zijn de veranderingen in 4 essentiële KPI’s
De toekomst van WoodChoice
Sebastiaan en Leslie willen graag het assortiment van WoodChoice uitbreiden. Meubels, accessoires en advies. WoodChoice moet een plek worden waar men naartoe kan voor het hele plaatje. Online betekent dit dat wij de kennis en expertise van WoodChoice kenbaar moeten maken aan de juiste doelgroep. Een showroombezoek geeft Sebastiaan en Leslie de kans om de klant te enthousiasmeren over de meubels, met hun passie en liefde voor het vak. De focus zal daarom liggen op het werven van kwalitatieve leads, zowel online als offline.
Kennismaken met WoodChoice? Bezoek hun weshop hier!
WoodChoice over Woeler
"WoodChoice begon als een hobby. Al snel werd het ons duidelijk dat het maken van meubels écht onze passie is en dat we hier iets van wilde maken. Echter komt er bij het opschalen van een bedrijf veel kijken. Sebastiaan en ik wilde ons eigenlijk enkel bezighouden met het creëren van ambachtelijke meubels en kozen er daarom voor om de hulp in te schakelen van een partij die ons op de kaart kon zetten. Na wat negatieve ervaringen met een andere partij, hadden wij een wat sceptische houding tegenover externe hulp.
En daar was Woeler… Schijnbaar hét online marketingbureau in de woonbranche met een 2-0 voorsprong. Ondanks de negatieve ervaringen met onze vorige partij durfde wij het aan om wederom in zee te gaan met een marketingbureau, en dat heeft ons dit keer veel gebracht. Sebastiaan en ik zijn erg tevreden over de transparante en persoonlijke aanpak van Wessel en in het verlengde van hem, Woeler."
Wessel over WoodChoice
“Sinds de start van de samenwerking heb ik het persoonlijk contact met Sebastiaan en Leslie altijd als erg prettig ervaren. Los van goede communicatie onderling, heb ik zelf ook veel affiniteit met de meubelen van WoodChoice. Ik ben zelfs zo enthousiast dat ik onlangs een oud eiken tafel en tv-meubel bij hen heb aangeschaft. Ik kijk er naar uit om ook komend jaar weer samen aan een langdurige groei te blijven werken.”