Waardevolle offerte aanvragen met Facebook leadcampagnes
Wil je graag een stijging in het aantal online offerte aanvragen realiseren? Dan is een Facebook lead campagne erg geschikt. Maar hoe bereik je de juiste doelgroep en hoe zorg je ervoor dat er ook echt aanvragen komen uit de leads? Aan de hand van een campagne van Beton Reform lichten wij het toe.
Beton Reform
Waar beton voorheen vooral in de garage lag, is het tegenwoordig ontzettend hot. Beton Reform maakt onder andere betonnen keukenbladen en vloeren van beton voor zowel de zakelijke als particuliere markt. De eerste campagnes richtten we ons op de uitbreiding van naamsbekendheid en websiteverkeer. Hierna lag de focus op het binnenhalen van zoveel mogelijk opdrachten. Dit doen we door middel van leadcampagnes.
Hoe bereik je de juiste doelgroep met een Facebook leadadvertentie?
Door continu A/B tests uit te voeren op o.a. leeftijd, geslacht en interesses is er inmiddels een goed reagerende doelgroep samengesteld. Onder deze groep is de leadadvertentie verspreid. In het leadformulier is uitgevraagd of het om een betonnen vloer of keukenblad gaat, wat de gewenste oppervlakte is en wat de contactgegevens van de potentiële klant zijn. Een kort formulier zorgt ervoor dat de drempel om het in te vullen niet te hoog ligt, maar je wel genoeg weet om contact met de leads op te nemen. Onze klant heeft alle leads actief benaderd, waardoor er meerdere opdrachten zijn binnengehaald.
Na enkele campagnes hebben we besloten om ons te richten op de retargeting van het eerdere websitebezoek. Deze doelgroep heeft de website al eens bezocht en dus al enige interesse in het product getoond. Voor Beton Reform zijn alle websitebezoekers relevant, maar het is ook mogelijk om specifieke pagina’s te kiezen of juist uit te sluiten. Naast de retargeting op eerder websitebezoek is er ook een Lookalike Audience aangemaakt. Deze Lookalike Audience kun je maken op basis van huidige klanten, websitebezoekers of paginafans en bestaat uit mensen met overeenkomende kenmerken. Bij deze advertentie is er een Lookalike Audience gemaakt van de websitebezoekers en deze combinatie vormt een ontzettend waardevolle doelgroep.
Deze verandering in doelgroep zorgde voor een stijging in het aantal leads. Met dezelfde advertenties zijn er een maand later 15 leads binnengekomen en kregen de advertenties nu een relevantiescore van een 9 en 10.
Hoe kan je Facebook leads het beste benaderen?
En dan heb je een rijtje contactgegevens van geïnteresseerden, maar hoe kun je deze groep het beste benaderen? Ons advies is om altijd zo snel mogelijk contact op te nemen met de potentiële klant. Als het om ingevulde offerteformulieren gaat kun je het beste de telefoon pakken. Dit levert meer op dan wanneer je alleen een e-mail stuurt. Beton Reform zorgt er altijd voor dat de leads binnen maximaal 3 dagen worden gebeld. In het leadformulier van Beton Reform is er al globaal uitgevraagd wat de klant wil en daar kan telefonisch dieper op in worden gegaan. Zo weet Beton Reform of het een relevante klant voor hen kan zijn en kan er eventueel al een complete offerte op maat worden opgesteld of een bezoek aan de showroom worden gepland.
Door de juiste doelgroep te benaderen en de snelle opvolging van de leads zijn er voor Beton Reform al meerdere serieuze offerteaanvragen gedaan en opdrachten uit gekomen. Dit laat zien dat een klein advertentiebudget en de juiste aanpak al voor grote resultaten kunnen zorgen.
Wil jij ook meer halen uit jouw online marketing activiteiten? Vraag dan een gratis adviesrapport op maat aan.