De Carolinahoeve | Woeler

Meer dan 30.000 personen uit de doelgroep bereikt!

  • 17-30 juni
    Looptijd

  • 34.181
    Aantal keer gezien

  • 2.197
    Betrokken gebruikers

  • € 100,-
    Advertentie budget


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

De Carolinahoeve

Hoe mooi is het als je een groot aantal personen uit jouw doelgroep kunt bereiken door middel van Facebook advertenties en daarnaast kan meten hoeveel personen jouw advertenties ook daadwerkelijk hebben onthouden? Dat kan! Voor de Carolinahoeve hebben we namelijk in de maand juni maar liefst 34.181 personen uit de doelgroep bereikt, waarbij 3.010 personen de advertentie hebben onthouden.

De Carolinahoeve is een kleding- en woonwinkel in Friesland en wilde zo veel mogelijk vrouwen uit heel Nederland naar de winkel trekken. Dit hebben wij gerealiseerd door middel van een merkbekendheidscampagne. Na het analyseren van merkcampagnes hebben we ontdekt dat hoe langer iemand in aanraking wordt gebracht met een advertentie, hoe hoger de kans is dat deze persoon zich de advertentie zal herinneren. Facebook optimaliseert een merkbekendheidcampagne op personen die hoogstwaarschijnlijk meer aandacht besteden aan jouw advertentie. Op deze manier wilden we zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met De Carolinahoeve, wat zal resulteren in een hoger winkelbezoek. De strategie hierachter was om vrouwen kennis te laten maken met de winkel en de bosrijke omgeving, de ideale combinatie voor een gezellig dagje uit! 

Door ons te richten op vrouwen in de leeftijdscategorie 25 tot 65 jaar wilden wij met de eerste advertenties de doelgroep zo breed mogelijk houden. Hier hebben wij diverse interesses toegevoegd betreft winkelen en mode. Wel hebben wij de advertentie gesplit en een A/B-test uitgevoerd op het beeldmateriaal. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van een diavoorstelling en een carrousel.

Met een budget van € 100,- hebben we hierdoor maar liefst 34.181 personen uit de doelgroep bereikt, waarbij 3.010 personen een geschatte stijging in de advertentieherinnering hadden. De geschatte stijging in advertentieherinnering (personen) is het geschatte aantal mensen dat zich je advertenties waarschijnlijk herinnert na twee dagen. Bij de Carolinahoeve zullen dus 3.010 personen zich de advertentie na 2 dagen herinneren. Deze statistiek is beschikbaar voor advertenties met de doelstellingen merkbekendheid, videoweergaven en betrokkenheid bij paginaberichten.


Figuur 1. Advertentie met diashow

De advertentie met de diashow deed het beter dan de advertentie met de carrousel. De diashow heeft in totaal 18.786 personen bereikt, de carrousel 17.554 personen. De gemiddelde kosten per geschatte stijging van de advertentieherinnering was bij beide advertenties gelijk, namelijk € 0,03 per persoon. Daarnaast was ook te zien dat het organische verkeer op de Facebook pagina door de advertenties was toegenomen. Hierbij was de betrokkenheid per bericht in de maand juni toegenomen met 2.197 likes en reacties. De pagina was in totaal met 44 fans gegroeid. 

Wil jij ook profiteren van de gouden combinatie tussen organische en betaalde content? Neem dan contact met ons op of vraag een gratis adviesrapport aan. 

Wat wij voor De Carolinahoeve hebben gedaan

  • Eigen branche-marketeer

  • science Created with Sketch.

    Advertising A/B testen

  • Social Media Advertising

  • Social media strategie

  • Advertising finetunen & optimaliseren