Golden Tulip Benelux | Woeler

Bijna 10.000 geïnteresseerden & 67 leads in 12 dagen!

  • 1,49
    CPO

  • 9.190
    Aantal keer gezien

  • 67
    Offerte-aanvragen

  • PRO
    Pakket

  • 12 dagen
    Looptijd


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Golden Tulip Benelux

Nederlanders gaan weer massaal op vakantie. Of ze nu op doortocht zijn of er een heerlijk weekend tussenuit willen. Vakantiegangers staan open voor nieuwe ervaringen en vinden het daarbij uiterst interessant om over de diverse mogelijkheden geïnformeerd te worden. Laat weten dat je er bent!


Om zoveel mogelijk levensgenieters op de hoogte te brengen van de mooiste aanbiedingen bij Golden Tulip Benelux, hebben we lead-advertenties opgezet. Je kunt hierbij diverse vragen stellen en gegevens uitvragen. Wij hebben ervoor gekozen om de advertenties laagdrempelig te houden en enkel naar naam en e-mailadres te vragen. Na afloop van de advertenties zal Golden Tulip Benelux alle gegadigden toevoegen aan het klantenbestand en vervolgens de nieuwsbrief toesturen. Om te bepalen of een advertentie succesvol is verlopen, dien je vooraf een doel te stellen. Factoren zoals budget, bereik en looptijd spelen hierin een duidelijke rol. De doelstelling dient uiteraard wel realistisch te zijn. We hebben besloten dat we minstens 20 leads wilden verzamelen.

Allereerst zijn we begonnen met het benaderen van geïnteresseerden, beginnend bij de leeftijd van 18 jaar t/m 65+. We hebben voor een zo breed mogelijke doelgroep gekozen, zodat we goed kunnen testen welke leeftijdscategorieën het best aangesproken worden. Deze groepen kunnen we de volgende keer opsplitsen, waardoor we nog betere resultaten verwachten te behalen. 

We hebben 1 advertentieset opgezet, met daaronder 3 diverse advertenties. Bij iedere advertentie wordt de mooie sfeer van één van de vele hotels weergegeven. De teksten zijn hierbij hetzelfde om het A/B testen zo goed mogelijk uit te kunnen voeren. Zo kunnen we goed meten wat het effect van de afbeeldingen op de doelgroep is. Dit kan bij iedere advertentie ook een andere leeftijdscategorie zijn.

Advertentie 1.

Advertentie 2. 



Advertentie 3. 


Advertentie 1 werd duidelijk het best bekeken, waardoor de kosten hiervan ook het laagst waren. We hebben er daarom voor gekozen om de andere 2 advertenties uit te schakelen en enkel met deze advertentie verder te gaan. Aangezien deze advertentie zo goed liep, zullen we deze beelden ook de volgende keer weer gebruiken. Wellicht gaan we dan A/B testen uitvoeren met de teksten, om te kijken of daar nog winst te behalen valt. Zo verzamelen we iedere keer weer een beetje meer informatie, waarmee we de volgende keer nog betere resultaten kunnen halen.

In slechts 12 dagen hebben we maar liefst 67 leads verzameld! Dat zijn er maar liefst 47 meer dan dat we in eerste instantie voor ogen hadden. Al deze vakantie-liefhebbers krijgen voortaan de mooiste aanbiedingen en acties toegestuurd.

Daarnaast zijn er ook een aantal nieuwe volgers uit de doelgroep op de Facebook pagina bijgekomen. Zo kunnen we hen ook via de organische weg op de hoogte blijven houden. Voor Golden Tulip Benelux voeren wij ook de webcare uit, waardoor we het gesprek echt met ze aan kunnen gaan. Op deze manier kom je nóg meer van je fans te weten, wat natuurlijk helemaal te gek is!

Wat wij voor Golden Tulip Benelux hebben gedaan

  • Social media strategie

  • Webcare

  • Social Media Advertising

  • Community Building

  • Eigen branche-marketeer