Table du Sud | Woeler

Krijg ook honderden bezoekers en repins op jouw Pinterest borden

Table du Sud

Pinterest is hét inspiratieplatform onder alle social mediakanalen. Gebruikers (bedrijven en particulieren) kunnen hun eigen moodboards aanmaken en hierop afbeeldingen van het hele web (of van de computer) plaatsen. Het voornaamste doel van Pinterest is inspireren. Hoe je dat doet en wat het uiteindelijk oplevert lees je hier.   

Voor een van onze meubelklanten onderhouden wij sinds september 2017 de Pinterest pagina. Sindsdien is het aantal weergaven van de pins gestegen en is ook het aantal websitebezoekers vanuit Pinterest toegenomen. In de onderstaande figuren is de stijging duidelijk zichtbaar. Inmiddels realiseren wij honderden kijkers per dag en tienduizenden per maand. Dit doen wij door regelmatig nieuwe borden aan te maken en deze te blijven vullen. Wij monitoren welke pins het meeste worden vertoond en waar het meest op wordt doorgeklikt. Op deze manier passen wij de content precies aan op de gebruikers.

Afbeelding 1. Aantal weergaven op Pinterest profiel.

Afbeelding 2. Aantal websiteklikken vanuit Pinterest

Naast Facebook en Instagram is Pinterest dus een interessant en waardevol medium voor bedrijven. Het laat potentiële klanten op een laagdrempelige manier kennis maken met jouw producten en zorgt ervoor dat je top of mind bent wanneer ze over willen gaan op een aankoop. Hierbij is het wel belangrijk dat er met regelmaat nieuwe afbeeldingen worden geplaatst en dat er een juiste balans is tussen eigen productfoto’s en inspiratiebeelden. Dus bestaat jouw aanbod uit producten, vallen met name vrouwen in jouw doelgroep en beschik je over kwalitatieve product- en sfeerfoto’s? Dan is Pinterest een mooie aanvulling op jouw marketingmix.

Wat is Pinterest?

Je kan Pinterest ook wel zien als een online prikbord. Met name vrouwen (80% van alle gebruikers) zijn hierop actief om inspiratie op te doen voor outfits, recepten of interieur. Alles wat ze interessant vinden kunnen ze op hun eigen prikbord(en) pinnen, zodat het bewaard blijft. Elk bord heeft een ander thema of onderwerp en je kunt zoveel mogelijk borden aanmaken als je wilt. Daarnaast oriënteren gebruikers zich hier op aankopen en dat is wat het voor bedrijven interessant maakt. Vrouwen nemen over het algemeen de meeste beslissingen over uitgaven en 70% van de aankopen wordt dan ook gedaan door vrouwen. Tijdens het opdoen van ideeën kunnen zij op een laagdrempelige manier in aanraking komen met jouw producten en bij interesse klikken ze door. Ofwel naar jouw Pinterest pagina om andere borden te bekijken of ze klikken meteen door naar de website. Je kunt Pinterest ook wel zien als een online etalage voor jouw producten.

Wat plaats je precies op Pinterest?

Bij elke afbeelding die je upload moet je jezelf afvragen of jouw doelgroep het interessant genoeg zou vinden om het te bewaren. Zorg dus voor passende content voor jouw doelgroep. Dat geeft de grootste kans op repinnen. Hierbij plaatst men een pin van een ander op zijn/haar eigen bord. De originele bron (jouw website) blijft hierbij zichtbaar dus zal de post altijd terugleiden naar jouw site en product. Daarnaast is het belangrijk dat er niet alleen eigen producten worden geplaatst. Een te commerciële pagina is namelijk niet populair en wordt minder gevolgd. Kijk dus ook naar Pinterest pagina’s van anderen om inspiratie op te doen en content te delen. Zorg er wel voor dat het past bij jouw bedrijf en wat je wilt uitstralen naar jouw (potentiële) klanten. Pins van anderen kun je gebruiken op borden die als inspiratie dienen voor jouw bedrijf. Zo geef je je bedrijf een identiteit. Maak bijvoorbeeld borden aan als ‘Inspiratie woonkamer’, ‘Woonquotes’ of ‘Inspiratie landelijk interieur’. 


Wil jij weten wat Pinterest voor jouw bedrijf kan betekenen? Vraag dan een vrijblijvend adviesrapport op maat aan!

Wat wij voor Table du Sud hebben gedaan

  • Pinterest borden

  • Instagram advertising

  • Facebook: content & advertising

  • Eigen branche-marketeer

  • FB thema pagina (bereik)