Recreatiepark de Boshoek

Meer conversie en websiteklikken door de Facebook Pixel!

  • 2.208
    Websiteklikken

  • 35.187
    Aantal keer gezien

  • 100,-
    Advertentie budget

  • 14 dagen
    Looptijd


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Recreatiepark de Boshoek

Je weet misschien wel wat een Facebook Pixel is of hebt er al eens over gehoord. Maar ken je ook álle voordelen van het installeren van de Pixel op jouw website? Bij deze een inzicht in de werking van de Facebook Pixel aan de hand van de campagne voor Recreatiepark de Boshoek.

Met behulp van de Facebook pixel kan je o.a. meten hoeveel mensen jouw website bezoeken, welke pagina's het meest bezocht worden, hoeveel mensen er een item in hun winkelmandje geplaatst hebben zonder af te rekenen en hoeveel mensen er daadwerkelijk een aankoop bij je gedaan hebben. Hoe gaaf zou het zijn als je de mensen die de site zonder te boeken hebben verlaten, met de juiste advertentie campagne nogmaals kunt bereiken? Dat kan met de Facebook Pixel.

Om je een goed beeld te geven van hoe het meten in zijn werking gaat, behandelen we in deze case een aantal voorbeelden van diverse succesvolle advertentie campagnes die we voor Recreatiepark de Boshoek gedraaid hebben. 

Wat is de Facebook Pageview Pixel?

Advertenties richt je op de mensen waarvan jij denkt dat deze goed binnen de doelgroep passen. Wanneer mensen daadwerkelijk jouw website bezoeken, weet je al dat ze op een bepaalde manier interesse hebben voor hetgeen wat jij aanbiedt. Het is dus heel slim om met een website click campagne te beginnen. Zet advertenties op waarin je een mooi beeld geeft van jouw bedrijf, de best lopende producten laat zien, de USP’s toont, aanbiedingen plaatst of een andere mooie trigger verwerkt waardoor de mensen geneigd zijn om door te klikken naar de website. Wat voor advertentie je ook opzet, blijf altijd A/B testen uitvoeren.

Hieronder voorbeelden van een mooie website click campagne van Recreatiepark de Boshoek. Door de vele advertenties de we al gedraaid hebben, weten we inmiddels wat de juiste doelgroep is. Bij deze eerdere advertenties hebben wij de doelgroep getest op leeftijd en verschillende interesses m.b.t. recreatie. Ook A/B testen met beeld en tekst werden hierin meegenomen. Dit heeft geresulteerd in een campagne met mooie resultaten en bovendien maar liefst 2.208 kliks naar de website. Deze mensen hebben we opnieuw bereikt door middel van de Pageview Pixel.



Met de Pageview Pixel kun je een ‘doelgroep’ aanmaken van iedereen die de website bezocht heeft naar aanleiding van de website click campagne. Wanneer je vervolgens een nieuwe campagne opzet en richt op deze groep, weet je dat je de advertenties richt op personen die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf. Ook van de Purchase Pixel maak je een aparte doelgroep aan, want deze dien je binnen de ‘Pageview Pixel doelgroep’ uit te sluiten. Je wilt geen advertenties op deze groep blijven afvuren, want deze personen hebben al een boeking gedaan.

Een persoon heeft gemiddeld 5 tot 7 contactmomenten nodig voordat hij/zij overgaat tot het maken van een aankoop of verrichting van een boeking. Zorg dus dat je jouw ‘doelgroep’ allereerst bijvoorbeeld middels diverse bereik, merkbekendheid, of website click campagnes bereikt voordat je aan de slag gaat met een conversie campagne. Uiteindelijk is het ieders doel om conversie te realiseren, maar uiteindelijk is het een heel proces. Zorg ervoor dat jouw doelgroep bekend wordt met jouw bedrijf en zich verbonden voelt.  Rome is ook niet op 1 dag gebouwd!

Wat is de Facebook Purchase Pixel?

De Purchase Pixel installeer je op de webpagina die men te zien krijgt na het verrichten van een aankoop/boeking. Om de groep ‘website clickers’ goed uit te breiden, hebben we er bij Recreatiepark de Boshoek voor gekozen om allereerst een aantal website clicks campagnes op te zetten. Op deze manier kunnen we een grote groep websitebezoekers in 1x bereiken wanneer we hier een doelgroep van maken. Uiteraard staat de Purchase Pixel wel geïnstalleerd, waardoor (ongeacht het type campagne) conversie te meten is. Onder de button ‘aangepaste kolommen’ in het advertentieaccount kun je bijvoorbeeld ‘aankopen op website’ aanvinken, waardoor je evengoed conversie kunt meten. In het voorbeeld van de website click campagne hieronder zie je dat er naast de 2.215 clicks ook nog eens 2 conversies gemeten zijn.


Conversies die plaats vinden binnen 1 dag, 7 dagen en 28 dagen nadat iemand op de advertentie heeft geklikt of deze heeft bekeken, worden nog door Facebook gemeten. Check de resultaten van jouw advertenties dus ook nog na afloop van de campagne.

Waarom combinatie Google Analytics en de Facebook Pixel?

Wij raden altijd de combinatie van Google Analytics en de Facebook Pixel aan. Facebook en Google zijn niet altijd even goede vrienden, waardoor de behaalde resultaten niet altijd in Analytics terug te vinden zijn. Doordat de Pixel aan de Facebook advertenties gekoppeld staan, kun je dit exact meten. 

Daarnaast is het uiteraard ook goed om Google Analytics goed in de gaten te houden of er niet plotseling een enorme groei is gerealiseerd tijdens het draaien van de Facebook advertenties. Het kan natuurlijk zijn dat iemand ’s middags jouw advertentie voorbij ziet komen en dat diegene ’s avonds achter de computer kruipt en je via Google nog eens opzoekt. Alle marketingkanalen versterken elkaar, dus maak vooral gebruik van een mooie marketing-mix.

Wil jij jouw doelgroep beter leren kennen en in een later stadium van de koopreis nogmaals benaderen met een advertentie? Of wil je met ons sparren over de beste online marketing aanpak voor jouw bedrijf? Vraag dan een gratis adviesrapport op maat aan.

Wat wij voor Recreatiepark de Boshoek hebben gedaan

  • science Created with Sketch.

    Advertising A/B testen

  • Facebook retargeting

  • Advertising finetunen & optimaliseren

  • Online marketing consultant