Gajes Wear | Woeler

18 conversies met een 2-daagse advertentiecampagne!

  • 2 dagen
    Looptijd

  • 18
    Aanvragen

  • 945
    Websiteklikken

  • 37.356
    Aantal keer gezien

  • 5,56
    CPO


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Leuke actie rond (Rick) Prinsjesdag!

Gajes Wear is een tof merk dat streetwear als caps, t-shirts, sweaters, jackets en backpacks aanbiedt. Voor Gajes verzorgen wij de content op de Facebook-pagina en zetten wij Facebook-advertenties in. Omdat de oprichter van Gajes Rick Prins heet hebben wij een ludieke actie bedacht met een kortingsactie rond (Rick) Prinsjesdag. Deze actie heeft via Facebook ads maar liefst 18 conversies opgeleverd.

Leuke actie 

Rick Prins is de founding father van Gajes. Vandaar dat het ons leuk leek om hier met Prinsjesdag op in te spelen. Iedereen die op Prinsjesdag en de dag ervoor een aankoop deed bij Gajes kreeg 20% korting op de hele collectie met de code: rickprins.

Facebook-pixel op iedere webpagina

De advertenties voor Gajes richten wij altijd op het genereren van conversie. Daarom is op iedere webpagina van Gajes de Facebook-pixel geplaatst (klik hier voor meer informatie). Hierdoor kunnen wij tot 7 dagen na de eerste klik meten welke pagina’s de klikkers op de advertentie bezocht hebben en hoeveel conversies er hebben plaatsgevonden. Daarnaast richtten wij ons voor Gajes op een heel specifieke doelgroep, waarbij de kans op conversie het grootst is.

Lees hier hoe je advertenties kunt optimaliseren voor conversies.

De Gajes-doelgroep

Gajes is een merk dat zich richt op volwassenen. Dit zijn zowel mannen als vrouwen in de leeftijdscategorie 18-40 jaar. Om voor de producten van Gajes de juiste personen te bereiken hebben wij twee aparte advertentiesets aangemaakt. Zowel bij mannen als bij vrouwen namen wij in de advertentiesets de interesses festivals, snapbacks, sporten, mode en (online) winkelen op. Dit zijn kenmerken die bij de Gajes-doelgroep passen.

Twee carrousels

Voor deze advertentiecampagne hebben wij twee carrousels met verschillende Gajes-items ingezet, één met sfeerfoto’s en één met productfoto’s. Op de sfeerfoto’s showt Rick Prins de producten van Gajes, deze afbeeldingen pasten uitstekend bij de Prinsjesdag actie en behaalde dan ook de beste resultaten.

De twee ingezette carrousels. 

18 conversies 

De tweedaagse actie sloeg geweldig aan binnen de doelgroep. Doordat wij bij Gajes op iedere webpagina de Facebook-pixel hebben geïnstalleerd kon er gemeten worden dat de campagne maar liefst 18 conversies opleverde. Het bereik en het aantal clicks waren bij de mannen en vrouwen gelijk, toch kochten de mannen - met 15 gemeten bestellingen - vaker. De kosten per conversie waren met een gemiddelde € 5,56 ook nog eens erg laag. Als laagste prijs voor een conversie kwamen we op het lage bedrag van € 3,85 uit. Naast de vele conversies hebben de advertenties in 2 dagen maar liefst 37.356 personen bereikt en is de website 945 keer bezocht.

Wilt u ook graag uw conversies verhogen met Facebook-advertenties? Bekijk onze social media strategy dienst en vraag een gratis quickscan aan!

Benieuwd wie alle successen voor onze klanten realiseren? Maak kennis met onze Social Media Marketeers!  

Wat wij voor Gajes hebben gedaan

  • Social Media Advertising

  • science Created with Sketch.

    Advertising A/B testen

  • Advertising finetunen & optimaliseren

  • Contentpakket Facebook

  • Social media strategie