Haardhout.eu | Woeler

Veel kwalitatieve en geïnteresseerde fans op de pagina van Haardhout.eu

  • €160
    Advertentie budget

  • + 1060
    Facebook pagina likes

  • 77.434
    Aantal keer gezien


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Haardhout.eu

Een groei realiseren op Facebook is niet gemakkelijk. En al helemaal niet als je op zoek bent naar een specifieke doelgroep. Naast het actief vanuit het bedrijf communiceren dat je te vinden bent op dit social mediakanaal, blijft er eigenlijk maar één goede tool over: Facebook Advertising. 


Onze klant haardhout.eu liep tegen dit probleem aan. Vaste klanten en mensen uit de directe omgeving aarzelden niet om de pagina een vind-ik-leuk te geven, maar het aantal bleef toch hangen op een luttele 1160. Zeker niet slecht, maar voor Frans en Simon (eigenaren Haardhout.eu) nog niet genoeg. 

Na goed overleg en het afbakenen van de doelgroep is al snel een eerste advertentie vormgegeven. Op 25 januari ging een advertentieset van start met 2 verschillende advertenties. In de beginfase bleek al snel dat een van deze advertenties het toch overduidelijk beter deed dan de andere, waaruit de keuze voortvloeide om hierop door te pakken. Dit zogeheten A/B-testen is ontzettend belangrijk in het opzetten van succesvolle Facebookcampagnes. 

Gemiddeld gezien kost een enkele paginalike tussen de 50 cent en een euro. De advertentie die wij opgezet hebben en waar wij uiteindelijk op verder zijn gaan werken leverde het verbluffende resultaat van gemiddeld 15 cent per paginalike op! Niet zo gek dus, dat we na 1 maand succesvol adverteren hebben besloten om in de maand februari door te pakken op deze resultaten. Waar we na 1 maand 517 relevante paginalikes hebben gerealiseerd, hebben we aan het einde van 2 maanden de 1.059 weten aan te tikken.

Maar wanneer is een paginalike nu eigenlijk relevant? Kort gezegd wanneer de liker in kwestie in de doelgroep van het bedrijf valt, want uiteindelijk moet er natuurlijk omzet gegenereerd worden. En dat gaat niet gebeuren wanneer een Facebookfan niet bereid is om jouw product te kopen en ook nog eens nooit warm gemaakt kan worden voor datgene dat jij verkoopt. De doelgroep goed afbakenen is hierin de eerste stap. Leeftijd, omgeving en geslacht spelen hierin de hoofdrol. Uiteindelijk hebben wij deze advertentie zo goed opgezet dat de relevantiescore een dikke 8 is. En hoe hoger deze score, hoe beter de prestatie wordt geschat. Een relevantiescore wordt uiteindelijk gebaseerd op het presteren van de advertentie, maar ook op positieve en negatieve feedback. Je scoort hoger wanneer er bijvoorbeeld klikken of videoweergaven gegenereerd worden en zult automatisch lager scoren wanneer men klikt op “ik wil dit niet zien”. 

Wat wij voor Haardhout.eu hebben gedaan

  • Social media strategie

  • Social Campaign

  • Eigen branche-marketeer

  • Social Media Advertising

  • Community Building