Het Schone Streven | Woeler

Vele aanvragen dankzij FB ads

  • 1.967
    Websiteklikken

  • 76.813
    Aantal keer gezien

  • +27%
    Brochure-aanvragen

  • +12%
    Offerte-aanvragen


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Succesvol dankzij FB ads

Voor reisorganisatie Het Schone Streven is het najaar de periode waarin de meeste vakanties geboekt worden. Voorafgaand aan deze periode ontvangt de reisorganisatie graag veel websitebezoeken, zodat deze bezoekers zich alvast kunnen oriënteren en geïnspireerd raken. Om het aantal websitebezoeken in de zomerperiode een boost te geven hebben wij voor Het Schone Streven een advertentiecampagne ingezet. Het resultaat? Het aantal offerte-aanvragen is met 12% gestegen en het aantal brochure-aanvragen is met 27% procent gestegen.

Doelgroepen

Het Schone Streven biedt volledig georganiseerde groepsreizen en individuele reizen naar Azië aan. Met deze diensten richt het bedrijf zich op mensen in de leeftijdscategorieën van 40 en 50+. Dit zijn mensen die vaak voor het gemak van een compleet samengestelde reis kiezen. In advertenties van het Schone Streven moet het voor de doelgroep dan ook duidelijk zijn dat de de reizen volledig georganiseerd zijn. Voor reisorganisaties als Het Schone Streven is het ook van belang dat er voor een aantrekkelijke afbeelding gekozen wordt, waardoor men geïnspireerd wordt. Voor het Schone Streven hebben wij twee advertentiesets opgezet. Met de eerste advertentieset hebben wij ons op de 50-plussers gericht. Facebook ads biedt ook de mogelijkheid om e-mailadressen in te laden. De advertentie zal dan getoond worden aan de Facebook profielen die aan deze e-mailadressen gekoppeld zijn. In de tweede set hebben wij het bestand met nieuwsbriefleden van Het Schone Streven ingeladen, zodat we eerdere klanten en geïnteresseerden voor Azië reizen konden bereiken.

Testen voor optimaal resultaat 

Binnen de advertentiesets hebben wij getest met drie soorten advertenties. We hebben gebruik gemaakt van verschillende teksten en afbeeldingen: Een advertentie met een losse afbeelding en twee advertenties met een carrousel. Omdat het Schone Streven een wat oudere doelgroep wilde aanspreken is er getest met een advertentie waarin men met je wordt aangesproken en een advertentie waarin men met u aangesproken wordt. In alle advertenties komt duidelijk naar voren dat je als reiziger volledig ontzorgd wordt door Het Schone Streven. De eerste advertentie uit onderstaande afbeelding haalde in beide sets de beste resultaten.

Veel brochures en individuele reizen

In slechts 7 dagen hebben we met beide advertentiesets 76.813 personen bereikt en is er 1.967 keer naar de website geklikt. De advertentieset voor 50-plussers behaalde met 1.575 websiteclicks en een bereik van 74.607 personen de hoogste cijfers. De resultaten van de set met de nieuwsbrief leden waren qua aantallen beduidend lager, toch zijn beide sets zeer waardevol. Tussen de klikkers van de advertentieset voor 50-plussers zitten waarschijnlijk veel mensen die het Schone Streven nog niet kennen en vooral uit nieuwsgierigheid kijken. Nieuwsbrief leden zijn al bekend met Schone Streven en zullen waarschijnlijk alleen klikken als zij echt geïnteresseerd zijn, dit betekent meer kans op conversie. Dankzij de vele clicks zijn er bij het Schone Streven de afgelopen periode veel aanvragen voor brochures en individuele vakanties binnengekomen. Het grote bereik heeft er voor gezorgd dat er ook nog eens voor gezorgd dat er vele mensen bekend zijn geworden met Het Schone Streven. 

Resultaten 50-plussers advertentieset

Resultaten nieuwsbrief leden advertentieset

Wilt u ook succesvol adverteren op Facebook? Bekijk onze social media strategy dienst en vraag een gratis quickscan aan! 

Benieuwd wie alle successen voor onze klanten realiseren? Maak kennis met onze Social Media Marketeers!  

Wat wij voor Het Schone Streven hebben gedaan

  • Social media strategie

  • Social Campaign

  • Community Building

  • Social Media Advertising

  • Contentpakket Facebook