Airco gekte bereikt kookpunt door hitte

50 aanvragen en 8.963 fans in 2 weken!

  • 16 - 30 juli
    Looptijd

  • 10.427
    Facebook pagina likes

  • 1421
    Websiteklikken

  • 50
    Aanvragen

  • € 300,-
    Advertentie budget


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Airco gekte bereikt kookpunt door hitte

Tijdens warme dagen klagen veel mensen over de hitte in hun slaapkamer. Een Facebook campagne met een airco is met deze dagen dan ook een mooie inhaker. Dankzij een krachtige, relevante organische campagne, die verder werd versterkt met Facebook advertenties, is de fan community van Smart Technics explosief gegroeid en puilt de mailbox van dit elektrotechnische installatiebedrijf uit met aanvragen van (potentiële) klanten.

Krachtige combinatie

Voor Smart Technics was de doelstelling duidelijk: het aantal fans verhogen. Een van de vele producten die Smart Technics verkoopt zijn aircosystemen en de installatie hiervan. Voor de zomerse campagne was de match met airco’s dan ook perfect. Naast het verhogen van het aantal paginalikes wil Smart Technics dat de fans de website daadwerkelijk gaan bezoeken. Om dit te bewerkstelligen hebben we voor Smart Technics een advertentiecampagne opgezet. Het voordeel van ads is dat we voor Smart Technics gericht kunnen adverteren op de gewenste doelgroep. Zo zorgen we met de organische campagne voor een verhoging van het aantal fans en realiseren we met ads meer clicks naar de website. 

Zomerse campagne

Om het aantal fans te verhogen hebben we met Smart Technics gekozen voor een campagne waarin een aircosysteem werd verloot. Dit is een product dat Smart Technics veel verkoopt, helemaal in de zomerse maanden. In combinatie met hoge temperaturen sluit een dergelijke campagne goed aan bij de vele mensen die tijdens deze dagen naar koele ruimtes snakken. 

Advertenties

De doelgroep waar we met de ads op focussen voor Smart Technics zijn mensen die in de buurt van het bedrijf wonen. Dit betreft mensen in de leeftijdscategorie 27-65 jaar die woonachtig zijn in Oldenzaal of hier maximaal 60 kilometer vandaan wonen. Hierdoor vormt de afstand voor beide partijen geen obstakel. Ook met de advertenties wordt er ingespeeld op de zomerse temperaturen. Iedereen wil in de zomer koel kunnen slapen, leven en werken. Met deze tekst wordt de doelgroep getriggerd om de website te bezoeken om een aanvraag te doen voor een airco-installatie. 

Overweldigende cijfers

De krachtige combinatie tussen organisch en betaald bereik heeft geresulteerd in maar liefst 8.963 nieuwe fans in slechts 2 weken tijd. In totaal is er dankzij de campagne nu een fanbase van 11.000 fans. Hierdoor kunnen wij nu heel veel fans bereiken met de organische berichten op de pagina. Met de advertentie zijn er in ruim twee weken tijd meer dan 51.000 mensen bereikt en hebben 1.421 geïnteresseerden een bezoek aan de website gebracht.

Vele aanvragen 

Een van de grootste irritaties tijdens hete zomerdagen is een warme slaapkamer. Dat de behoefte aan een koele kamer tijdens deze dagen heel groot is, bleek wel uit het feit dat Smart Technics tijdens de campagneperiode maar liefst 50 aanvragen ontving voor aircosystemen. Met waarschijnlijk nog meer naderende warme dagen, zal de vraag naar koele kamers groot blijven. Dankzij de reeds opgebouwde fanbase zijn wij in staat om namens Smart Technics meer dan 11.000 mensen te bereiken via Facebook, waaronder zich een grote groep potentiële klanten bevindt die geïnteresseerd zijn in airco’s.

Wilt u ook profiteren van de krachtige combinatie tussen organische en betaalde berichten? Bekijk onze social media strategy dienst en vraag een gratis quickscan aan!

Benieuwd wie alle successen voor onze klanten realiseren? Maak kennis met onze Social Media Marketeers!  

Wat wij voor Smart Technics hebben gedaan

  • Contentpakket Facebook

  • Community Building

  • Social Campaign

  • Rapportage

  • Social media strategie

  • Social Media Advertising