Triumph Motorcycles | Woeler

Loyale fans, kwalitatieve proefritten en unieke branding

  • 170.000
    Aantal keer gezien

  • 2 maanden
    Looptijd

  • 200
    Aanvragen


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Triumph Motorcycles

Sinds maart 2017 heeft Woeler de eer om via social media één van de oudste motormerken ter wereld te mogen promoten: Triumph.  En… met gróót succes! Vorige maand hebben zij enthousiast het samenwerkingscontract verlengd. Daar zijn wij natuurlijk super trots op.

Opdracht vanuit Triumph

De onderstaande doelstellingen waren van belang bij de start van de samenwerking met Woeler:

  • De uitrol van een content strategie op social media met als doel maximale naamsbekendheid en engagement onder de doelgroep.
  • Start met een maandelijkse 'proefrit-campagne' ten behoeve van het dealernetwerk in de Benelux.
  • Meer websitebezoek voor Triumph door middel van doelgerichte (retargeting) campagnes.
  • Het creëren van maximale naamsbekendheid per (nieuw) model.
  • Stijging van de aanvraag van proefritten door middel van loyale fans.  

Triumph heeft op Facebook een Global page met een achterban van ruim 3 miljoen internationale fans opgebouwd. Deze personen blijven maar wat graag op de hoogte van alles rondom het motormerk. Hier heeft Woeler slim gebruik van gemaakt door structureel te adverteren op de eigen fanbase. Naast deze campagnes zijn er ook in korte periodes diverse doelgroep segmentaties intensief getest, waardoor wij de heilige graal hebben gevonden. Wij weten nu de exacte doelgroep én de potentiële motorrijder van Triumph heel snel te vinden!

Zonnig weer betekent: extra veel proefritten

Wij hebben proefrit-campagnes gelanceerd voor de nieuwe Tiger 800 en Spirit’59. En wat bleek? Hoe hóger het kwik, hoe hóger het aantal aanvragen voor proefritten! 

In slechts 2 maanden zitten we nu in totaal op ruim 200 aanvragen! Één advertentie genereerde zelfs 74 aanvragen, dit tegen slechts € 4,81 per aanvraag.


Organische content gecombineerd met betaalde advertenties

In februari kregen we de opdracht om maximale naamsbekendheid te werven in Nederland voor de nieuwe Speed Triple S + RS. Middels een goede combinatie van interactieve content en betaalde advertenties bereikten we in slechts 2 weken tijd 137.594 personen uit de doelgroep en in totaal 170.000 weergaven. Dit hebben wij bereikt met een advertentiebudget van € 171,- voor deze specifieke campagne. 

Conclusie: motoren scoren enorm goed op social media

Woeler ontdekte dat motorrijders relatief eenvoudig te bereiken zijn op social media door de combinatie van content en advertenties in te zetten. Daarnaast kwamen we erachter dat deze doelgroep een actieve en fanatieke social media gebruiker is, waardoor je als motorzaak snel kan scoren met het genereren van fans, bereik, afspraken en naamsbekendheid in de regio. 

Wat wij voor Triumph Motorcycles hebben gedaan

  • Facebook: content & advertising

  • Online marketing consultant

  • Eigen branche-marketeer

  • Facebook retargeting

  • science Created with Sketch.

    Advertising A/B testen