Tuincentrum De Boet

1,5 jaar Social Succes

In 1,5 jaar tijd

  • +24.811.790
    Aantal keer gezien

  • +56.495
    Nieuwe fans

  • +82.867
    Reacties

  • +329.765
    Vind-ik-leuks

  • +146.990
    Aantal keer gedeeld


  • Websiteklikken


  • Websiteklikken


  • Websiteklikken


  • Websiteklikken

Kees Vriend

Marketing Tuincentrum De Boet

"Wij wisten dat Tuincentrum De Boet een begrip in de kop van Noord-Holland was, maar dat we ook op social media zo'n succes zouden zijn overtreft onze verwachtingen! In anderhalf jaar tijd zijn we met tienduizenden fans gestegen. Doordat Woeler ons ontzorgt op social media kunnen wij ons storten op de bezoekers van ons inspirerende tuincentrum."

Tuincentrum De Boet

Een van de bekendste tuincentra in Noord Holland is dankzij hun online community immens populair geworden. Niet alleen in de regio, mensen vanuit heel Noord Holland komen naar Tuincentrum De Boet voor een dagje tuinshoppen. Anderhalf jaar geleden stond de teller op 300 fans, inmiddels houdt de community manager van De Boet een fanbase van ruim 57.000 mensen actief. Dat noemen we nu social succes!

De Boet was al een begrip in de regio. Toch wilde zij een groter publiek aanspreken en meer naamsbekendheid genereren in de gehele provincie. De offline mond-tot-mond reclame heeft het altijd heel goed gedaan voor het tuincentrum. Nu was het tijd voor een nieuwe aanpak: online mond-tot-mond reclame. En welk medium leent zich daar uitstekend voor? Juist! Social media.

Altijd top of mind

Wist u dat een dagje shoppen bij De Boet meer inspiratie geeft dan een doorsnee Pinterestbord? Dat is precies de strategie die vanuit de winkel wordt doorgetrokken naar de Facebookpagina.

De community manager Kim Bovenkerk ontzorgt De Boet door wekelijks afwisselende content te schrijven voor de Facebookpagina. “We hebben van de Facebook community van De Boet een bron van inspiratie gemaakt met aantrekkelijke teksten en sfeervolle visuals. Zo zorgen we niet alleen voor snackable, shareable en searchable Facebookberichten vol tuintips, aanbiedingen en inspirerende content, we maken de fans tevens nieuwsgierig naar het tuincentrum.” 



Ook na 1,5 jaar community building en content creatie blijven we vernieuwen. “Door telkens weer met een frisse blik naar de doelstellingen van De Boet te kijken en de strategie bij te schaven, creëren we content en campagnes altijd weer met een nieuwe insteek.” vertelt Kim. Dat maakt de Facebookberichten van De Boet nooit saai om te lezen.

Feedgood acties

Niet alleen op het gebied van content creatie ontzorgen we De Boet. We voeren tevens iedere zes weken social media campagnes die helemaal aansluiten bij de social strategie. Zo staan de campagnes altijd in het teken van het feelgood-gevoel: trakteren op een #BoetBloemetje, een dagje kerstshoppen of een high tea met vriendinnen. De fans doen massaal mee aan de campagnes; een campagne-bericht wordt gemiddeld door 1.500 mensen gedeeld en bereikt gemiddeld 110.000 mensen.

Wilt u ook succesvol worden op social media? Bekijk dan onze social media strategy dienst en vraag de gratis quickscan aan!

Benieuwd wie alle successen voor onze klanten realiseren? Maak kennis met onze Social Media Marketeers!  

Wat wij voor Tuincentrum De Boet hebben gedaan

  • Social media strategie

  • Social Campaign

  • Community Building

  • Contentpakket (los € 395,-)

  • Webcare