Watches4Watch | Woeler

In 6 dagen 26 luxe horloges verkocht vanuit FB ads!

  • 6 dagen
    Looptijd

  • 26
    Aanvragen

  • 10.680
    Websiteklikken

  • 193.919
    Aantal keer gezien

  • Pro
    Pakket

  • 13,57
    CPO


  • Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
    Gratis Quickscan

Watches4Watch

Watches4Watch verkoopt in haar webshop luxe horloges van merken als Emporio Armani, Micheal Kors, Diesel, Hugo Boss en Marc Jacobs. Dankzij een succesvolle eerste Facebook-advertentiecampagne heeft Watches4Watch in 6 dagen maar liefst 26 van deze luxe horloges verkocht!

Doelstelling 

Voor Watches4Watch promoten wij regelmatig de populairste horloges uit de webshop via Facebook ads. De doelstelling van de advertentiecampagnes voor Watches4Watch is het generen van conversies.

Doelgroep

Met de eerste advertentiecampagne voor Watches4Watch focusten wij ons met een campagne op horloges van Michael Kors, Armani en Diesel. Ieder horloge heeft zijn eigen doelgroep, daarom kozen wij voor ieder model een specifiek segment.

De advertentie voor de vrouwelijke horloges van Michael Kors richtte wij op vrouwen van 25-44 jaar met als interesses o.a. horloges, modeaccessoires en/of sieraden. Voor de mannelijke horloges van Armani richtte wij een advertentieset in met als doelgroep 18-44 jarigen met een interesse in modeartikelen en/of horloges. De horloges van Diesel promootten wij onder mannen van 25-54 jaar. Doordat wij iedere advertentieset goed instellen vergroten wij de conversie voor onze klanten.

A/B testing

Voor advertenties van Watches4Watch maken wij gebruik van carrousel advertenties. Hierdoor kunnen we per advertentie meerdere horloges laten zien en creëren we een soort digitale catalogus. Voor deze campagne hebben wij per type horloge getest met advertenties met verschillende afbeeldingen en teksten. Zo hebben wij getest of advertenties met prijs beter presteren dan advertenties zonder prijs, of juist andersom.

Qua afbeeldingen testten wij met productfoto’s en sfeerfoto’s, waarop het horloge door iemand gedragen wordt. Dankzij het uitvoerig testen werd het duidelijk dat de advertenties zonder prijzen het beste scoorde. Mensen bleken dan toch eerder geneigd om een kijkje te nemen in de webshop.

Op de afbeeldingen reageerden de doelgroepen per horloge verschillend. Bij het ene horloge sloeg de advertentie met productfoto’s beter aan en bij de andere juist de advertentie met de sfeerfoto’s. Doordat wij altijd A/B testen voor onze klanten zijn wij in staat om het budget zo optimaal mogelijk in te zetten.

Twee advertenties met carrousel, één met sfeerfoto’s en één met productfoto’s.

26 conversies gemeten met de Facebook-pixel

Om de websiteconversie te meten is er op iedere webpagina van Watches4Watch een Facebook-pixel geïnstalleerd. Lees hier meer over de Facebook-pixel.

Dankzij de data van de Facebook-Pixel is er gemeten dat er in 6 dagen maar liefst 26 luxe horloges verkocht zijn. Naast de conversies zijn er met de campagne maar liefst 193.919 mensen bereikt en is er 10.680 keer op de links naar de webshop geklikt.

De komende tijd zullen wij nog meer verschillende modellen horloges gaan promoten voor Watches4Watch en gaan wij personen die de website al eens bezocht hebben retargetten via Facebook. Zo kunnen wij geïnteresseerden benaderen met een kortingscode en zo triggeren om alsnog een aankoop te doen.

Net als Watches4Watch ook conversie halen uit Facebook? Bekijk onze social media strategy dienst en vraag een gratis quickscan aan!

Benieuwd wie alle successen voor onze klanten realiseren? Maak kennis met onze Social Media Marketeers!  

Wat wij voor Watches4Watch hebben gedaan

  • Social Media Advertising

  • science Created with Sketch.

    Advertising A/B testen

  • Advertising finetunen & optimaliseren

  • Contentpakket Facebook

  • Social media strategie