Iedere lead persoonlijk opgevolgd door middel van Marketing Automation
Iedere lead persoonlijk opgevolgd door middel van Marketing Automation
Op 1 april zijn wij voor onze klant Meubelpootjes gestart met B2B advertenties op Facebook en LinkedIn, gericht op het downloaden van de brochure. Meubelpootjes biedt op haar website een groot assortiment met meubelpoten en tafelpoten aan. Tot nu toe hebben 151 personen de brochure aangevraagd en 106 personen hebben de mail geopend om de brochure te bekijken.
Ben je benieuwd op welke manier wij dit mooie resultaat hebben geboekt? Lees dan snel verder!
Wat is Marketing Automation?
Marketing Automation is een online marketing tactiek die veelal wordt ingezet voor het gericht en gestructureerd communiceren met de doelgroep. E-mail Marketing / Marketing Automation maakt jouw marketing vele malen effectiever. Het zorgt er namelijk voor dat jij altijd de juiste boodschap naar de juiste persoon, op het juiste moment verstuurt. Het is op die manier simpel om specifieke content af te stemmen op de informatiebehoefte van klanten en leads beter op te volgen. Daarnaast verlies je door de inzet van Marketing Automation geen potentiële klanten gedurende het aankoopproces.
In het onderstaande vier stappenplan is goed te zien hoe wij in iedere fase van het proces de leads warm houden met onze welkomstcampagne voor onze klant Meubelpootjes.
Inschrijven
Op de website van Meubelpootjes hebben wij een pop-up geplaatst die het mogelijk maakt om je in te schrijven voor de nieuwsbrief.
Bevestiging
Op het moment dat potentiële klanten zich inschrijven voor de nieuwsbrief van Meubelpootjes, ontvangen zij een bevestigingsmail in hun mailbox. Zij worden bedankt voor hun inschrijving door middel van een 10% kortingscode op het moment dat zij hun profiel aanvullen met persoonlijke informatie.
Profielverrijking
Op het moment dat potentiële klanten er voor kiezen om hun profiel te verrijken, zullen zij een korte vragenlijst krijgen waarin zij hun persoonlijke gegevens en stijlen kunnen aangeven. Op die manier bouwen wij al aan een sterke klantrelatie.
Profielverrijking bevestiging
Tot slot bedanken wij de potentiële klanten met een 10% kortingscode voor hun volgende aankoop bij Meubelpootjes. Met de informatie die wij hebben verkregen uit de bovenstaande stappen, kunnen wij gerichte content toesturen die aansluit bij de specifieke wensen van de (potentiële) klanten.
Resultaten van de eerste maanden
In de afgelopen twee maanden (maart + april) hebben via Mailchimp 287 personen de website van Meubelpootjes bezocht en hieruit zijn 86 conversies gekomen. Het conversiepercentage is maar liefst 16,04%.
Verder zie je dat het totaal aantal websitebezoekers flink is gestegen. In februari waren er gemiddeld 27.417 websitebezoekers en in maart 33,989. In april is dit aantal gestegen naar 47.914 en in juni 54.229. Oftewel het aantal websitebezoekers is verdubbeld sinds februari.
Door de inzet van Marketing Automation in combinatie met onder andere Google Ads, Bing Ads en LinkedIn Ads zorgen we ervoor dat we echt op ieder kanaal zichtbaar zijn en gevonden worden. Dit resulteert in meer conversies en dus omzet. In februari en maart waren er 1.097 transacties en in april en mei waren er zelfs 1.976 transacties. Oftewel een groei van 80% in het aantal transacties en de opbrengst is gestegen met 115% in slechts twee maanden tijd!

Wil je meer weten over Marketing Automation / E-mailmarketing en wat dit voor jou kan betekenen? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op.