User Segments: Waardevolle data uit uw social media

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


User Segments: Haal waardevolle data uit uw social media

Een loyaliteitsprogramma anno nu gaat verder dan alleen deelnemers belonen voor een aankoop en daar rewards en korting tegenover stellen. Een modern loyaliteitsprogramma (customer activation programma) stelt organisaties in staat klanten te belonen bij belangrijke touchpoints. Met andere woorden; ieder belangrijk moment waarop de klant contact heeft (of iets waardevols doet) met uw organisatie.



Naast het belonen van een aankoop en inschrijven op de nieuwsbrief kunnen dit ook social media acties zijn, het uitnodigen van vrienden om ook deelnemer van het spaarprogramma of klant te worden, het invullen van interesses en voorkeuren of het aanvullen van het profiel.

Profielverrijking; Waarom & hoe?

Met het customer activation program is het mogelijk om naast de standaard profielgegevens als naam, adres en woonplaats ook voorkeuren en interesses uit te vragen. Voor organisaties in de woonbranch is het bijvoorbeeld waardevol om het favoriete meubelstuk uit te vragen, of het volgende project in huis. Voor organisaties in de fashion is het mogelijk om maten, favoriete merken en budget uit te vragen. Naast het feit dat u uw klant beter dient, verdient deze hier ook nog eens punten mee!

Doelgroepsegmenten samenstellen: waarom & hoe?

Met alle acties waar men punten mee verdiend, verzamelt het CAP veel data. Met deze data kan de organisatie doelgroepsegmenten samenstellen. 

Deze slimme segmenten gebruikt CAP voor diverse doeleinden: 

  • Nieuwe inzichten verzamelen 
  • Klanten activeren 
  • Klanten beter bedienen met passende aanbiedingen

De data waar we de doelgroepsegmenten uit samenstellen zijn: 

  • Acties die men wel of juist niet heeft uitgevoerd 
  • Het aantal punten die men heeft gespaard 
  • Rewards die men wel of juist niet heeft geclaimd 
  • Profielgegevens 
  • Voorkeuren en interesses 
  • Spaardoelen 
  • Ordergegevens (omzetwaarde of aantal aankopen indien deze zijn geimporteerd)

Doelgroepsegmenten mailen: Waarom & hoe?

Men kan eenvoudig segmenten mailen vanuit CAP. Of het nu om het segment gaat 'Facebookpagina wel of niet geliked?' of klanten die het afgelopen jaar meer dan 4 aankopen hebben gedaan. U stelt in uw eigen adminomgeving een segment samen en kiest de mail die verzonden moet worden. U kunt er ook voor kiezen segmenten geautomatiseerd te mailen. Denk bijvoorbeeld aan een maandelijkse update mail.

U bent met een CAP in staat om uw social media fans die zich hebben aangemeld voor uw persoonlijke spaarprogramma te mailen. Een waardevolle tool in een tijdperk waar u uw fans steeds lastiger op een organische manier kunt bereiken.

Benieuwd naar de features van het customer activation program? Download de CAP-productsheet.

Download de CAP-Productsheet

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >