Wat is Global Pages en waarom is het belangrijk voor internationale merkbekendheid?

Sharing is caring

Nieuwsbrief ontvangen?

Meld u aan en ontvang social media tips & tricks direct in uw inbox!

Gratis nieuws & tips


Wat is Global Pages en waarom is het belangrijk voor internationale merkbekendheid?

Heb jij jezelf ooit afgevraagd waarom pagina’s als Coca-Cola (ruim 105 miljoen) en Heineken (ruim 23 miljoen) gigantisch veel fans hebben? En de berichten altijd in de Nederlandse taal verschijnen, terwijl het aantal fans meer is dan ons bevolkingsaantal? Het antwoord: Global Pages. 



Global Pages is een paginastructuur voor internationale merken of bedrijven op Facebook. De Facebookpagina’s worden aan elkaar gekoppeld, waardoor het één grote pagina wordt. Alle fans worden bij elkaar gevoegd, waardoor dit aantal een gigantische boost kan krijgen. Als merk krijg je hierdoor meer controle over je brand identity. Ik hoor je denken: ‘Ik wil alleen Nederlandse berichten in mijn feed ontvangen.’ Dit is ook het geval! Facebook weet dankzij het IP-adres en profiel welke pagina getoond moet worden. Ontvang je liever alleen de berichten uit een ander land? Dan kun je dat gewoon aanvinken op de pagina.      

Als internationaal merk of bedrijf wil je online een betrouwbaar gevoel creëren bij de doelgroep. Dat wordt behaald dankzij goede content en een groot aantal fans. Met de Global Pages-tool kun je dat laatste in ieder geval snel bereiken. 

Statistieken  
De pagina’s die gebruikt worden voor Global Pages kunnen door beheerders vanuit de instellingen allemaal direct bekeken worden. De statistieken kun je gemakkelijk met elkaar vergelijken, nu kun je dus snel inspringen bij de Facebookpagina’s waar de resultaten tegenvallen. Ondanks dat de pagina’s aan de voorkant één pagina vormen, zijn het aan de achterkant wel zelfstandige pagina’s. Beheerders en redacteuren kunnen dus per pagina toegevoegd worden. Berichten worden ook per pagina geschreven. 

Opzetten    
Voor het opzetten van Global Pages heb je alle Facebook-ID’s nodig, van de bedrijfs- of merkpagina’s tot de beheerdersprofielen die toegevoegd moeten worden. Deze ID’s staan in de URL van de profielpagina. De pages kun je alleen opzetten als je een samenwerking hebt met Facebook, je wordt aan een accountmanager (waar je de ID’s mee deelt) gekoppeld die deze functie voor je creëert en openstelt. Dit is voorlopig alleen binnen het bereik van grotere adverteerders, waar wij met Woeler toe behoren! 

Zo hebben wij meerdere Global Pages opgezet voor onze klanten, bijvoorbeeld bij Tuinmaximaal. De wens van Tuinmaximaal was om de Nederlandse en Duitse pagina te koppelen, om internationaal meer merkbetrouwbaarheid te genereren. Nu hebben beide pagina’s ruim 43.000 fans, terwijl de Duitse pagina voor de samenvoeging nog geen 1000 fans had. 

Iets voor jou?
Ben je al klant bij ons, wist je niet van deze functie en wil je daar wel graag gebruik van maken? Geef dit dan aan bij jouw Online Marketeer, zodat jij ook kunt profiteren van Global Pages. Geen zorgen over de kosten, want die rekenen we niet!


Geschreven door Geert Wit (Online Marketeer)

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag vrijblijvend een adviesrapport aan of neem contact op met één van onze strategen.

Gratis adviesrapport aanvragen >